kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

jamie oliver.. nach hause

Publicerad 2008-12-30 23:37:58 i Allmänt,

efter lång och stressig dag är det skönt att komma hem till ett dukat bord. eller ja. halvdukat. efter att ha värvat M- till min främsta inspirationskälla, jamie, så lagas det mat vid dygnets alla timmar hemma på alegränd.  jakten på den ultimata pastan har bara börjat.. mössa är viktigt tydligen. och så vin i ena handen. jo jo. det har jag sett på tv. du kan kalla mig masterchef i fortsättningen. okej.. i en vecka nu har idéerna växt och blivit till långa pastastrån och ruccola som en liten trevlig twist på toppen. viktigt. och så ska man skära löken på ett speciellt sätt. ja ja. det är viktiga grejer. nyvärvad som sagt. pånyttfödd if you like.



..men jag har njutit av varje dag med the new naked chef. o yes.

söndag

Publicerad 2008-12-28 20:27:44 i Allmänt,

göteborg idag. michael och jag. en sån där spontandag med fika och restu. vinopasta very nice ställe indeed. tomtelatte med nya friends i soffan  yes yes.

upptäckte att året snart är slut. måste skriva top-five-lista för året som gått. emma uppmanas att göra detsamma. immediately. ia med. förresten är nog top-ten mer aktuellt. inte bara en men top-ten-moments. top-ten-personer man träffat på under året. top-ten-låtar. top-ten-movies. top-ten-caféplaces. top-ten-repliker. top-ten-böcker. top-ten allt möjligt. bubblare är ett måste.



christmasday och indooractivities...

Publicerad 2008-12-25 23:36:49 i Allmänt,

julafton igår. very nice. turkey-dinner idag. min första hela kalkon. trevligt var det.

ia försöker starta om julen genom att flytta julgranen till soffan. granen barrar av sig halva klädnaden i ren protest. stackars bruna barrlösa gran. matthew städar febrilt. men små barr gömmer sig i komattan. sticker ia i foten när hon ska upp och sova. så går det.














28 år la la

Publicerad 2008-12-21 22:28:11 i Allmänt,

happy birthday to me idag. den bästa tänkbara födelsedagen. ulitimata om ni vill. never had better.

vaknar till julgran, kaspar, latte, macka och tårta. en hel jäkla tårta fastän jag inte har några gäster här. tack söta m. made my day. hur jag klarat mig utan dig innan vet jag inte. men du skämmer bort mig. tack för allt du gjort för mig idag mickebaby. hälften hade varit för mycket. we are one. o yes.

 

helst vill jag inte att dagen ska ta slut

miss salmon

Publicerad 2008-12-18 22:02:04 i Allmänt,

personalfest med laxbutiken. success all over hebergs bygdegård. yeah yeah. juliette jag kommer aldrig klara mig utan miss salmon! bara så du vet det. det är så mycket jag kommer sakna med dig. det är så mycket jag redan vet om dig fast vi inte känt varann alls länge. som att du är en av de roligaste jag vet. som att du är så himla jättesnäll. som att du gillar bregott lika mycket som jag. som att din kniv är så suuuupervass. som att valet mellan mattan och lilla fis inte är alls särskilt svårt ;). som att vi kommer vara vänner efter laxbutiken också- för jag vet det nu. jag vet att du är extraordinär och en överdängare på att hacka lök.  

(tack julie för bilderna. och herregud vad snygg du är)




wide sargasso sea..

Publicerad 2008-12-18 20:27:33 i Allmänt,

inlåst i badrummet. michael slår in hemliga paket. här behöver städas ser jag. organisera mina masker och shampon på något lämpligt sätt.

julkonsert

Publicerad 2008-12-15 10:54:32 i Allmänt,

efter en natts affischerande kan jag lika gärna göra lite reklam för julkonserten här också hehe.

kallt, glögg, vantar, osams, trött, arg. hemma bra igen. hemma bäst är det nog. hemma sams igen. hemma varmt. hemma bad. hemmet ångar igen. ångbad. spa. saknar det kalla igen. vattnet. aldrig nöjd. aldrig nog.

åka till halmstad och köpa julklappar idag. de första. erica har förändrats en smula. fika, äta, handla. åka tåg. ny dag.

top five

Publicerad 2008-12-11 18:54:52 i Allmänt,

top five december   (hitintills)

1. tända granen när man vaknar, eller ännu hellre att någon annan gör det när man själv ligger kvar in bed.
2. dricka glögg varje kväll - det är ju snart jul liksom
3. doften när man släcker ett stearinljus
4. kaspar i nudådalen till frukost och tänd julgran och julstjärna
5. chokladask i sängen

bubblare: komma på att man glömt öppna flera dagar i rad på chokladkalendern

idag har erica varit och fikat helt allena. wonderful. jag har saknat det. har inte riktigt blivit av sedan jag flyttade hit. mindes nu varför jag gillar det så mycket.

jesus christ!

Publicerad 2008-12-11 10:41:08 i Allmänt,

en helt fantastisk nyhet. blev så chockad att jag kunde inte ens skriva något vettigt tillbaka.. men. jag tror du VET att jag tycker det här är succé. önskar vi kunde ses snart. ni måste hälsa på mig här soon!

the lovely juliette...

Publicerad 2008-12-09 20:22:09 i Allmänt,

fint besök av juliette idag. kommer sakna på jobbet. alot. mysigt fika med cheesecake och pepparkaksglass. som de säger där på caféet. livet är för kort för att inte unna sig en lång fika. alldeles för kort.

gammalnya

Publicerad 2008-12-05 08:30:43 i Allmänt,

mitt hem är vitt nu. snövitt. julvitt. arsenikvitt. sockerbitsvitt. bordellväggen borta äntligen. varför det tagit mig 7 månader att fixa det tänker jag inte ens spekulera i. BARA konstigt. ny period nu. ny färg nytt te ny kille ny inspiration ny färsk julgran snart. nya vita ljus. gammalnya byxor.  its all good (ross hehe, ia och emma)

äntligen skickat mail till min bästa kristin som jag saknar så mycket hela tiden. kristin och henrik h och siri och lilla mongot. erica måste bli bättre på att maila, som innan. är hon mycket medveten om.

hemma i åmmeberg/askersund/örebro i veckan. samma sentimentala känsla som alltid.  var på gustavsvik.. erica har nu en blå bula i pannan och bortdomnad näsa som ändå gör asont. plus lite extra tjock läpp angelina-style.  kan ju vara snyggt. aldrig mer upplevelsebad. nordens största badhus och en granskog full av älg. yeah yeah. på väg dit stannade vi i jönköping och åt på nyfiket. jag SAKNAR när ni bodde där. jag saknar att vi brukade gå dit. jag saknar loppisrunda. jag saknar nästan till och med bakelsen på kulturhuset ;) heh


Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela