kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

kanel good råsocker good SMÖR good - whats not to like?

Publicerad 2009-01-31 23:53:15 i Allmänt,

plocka penséer. lots and lots of them.. fortsätta imorgon. ganska skönt och avkopplande på något vis. fina färger, lättandad luft. till detta bra karma.

bagaren vaknade till igen. ännu mer fantastiskt bröd. inte nog med det. på min väg till datorn vadar jag fram mellan diverse bakredskap, recept och bullar i höga berg. på vardagsrumsgolvet vita fotspår. som i en tecknad film. vita mjöl-fotspår.  och buckliga berg av bullar under handdukar. i sängen pärlsocker som sticks. jag vet det för jag har redan legat i sängen när jag försökte gömma mitt stackars värkande huvud undan elvispens ljuva stämma. gömma det under täcket. (det med pärlsockret förresten,, nu förstår jag innebörden av att rulla sig i pärlsocker. som hon, the pearl-sugar-lady)


michael abrahamsson -  jag har sett dem på dig. vingarna.   och du..  there would BE NO smile on my face om det inte var för dig. just nu. i love you




det fantastiska brödet..

Publicerad 2009-01-30 00:18:51 i Allmänt,

antikrundan idag. nu visste jag genast vad jag saknat med tv. knut, max, ribbhagen, mosers färgstarka klädstil, jörgen martinssons rödrosa konstiga byxor. whats not to like. hursomhelst. efter att ha avnjutit en alldeles för kort timma i soffan kunde man tro att lugnet skulle fortsätta i samma anda resten av kvällen tills jag senare skulle gå och lägga mig tidigt. får inte vara ful i butiken imorgon. nej nej. sova skönhetssömn.

plötsligt väcks jag ur min halvdvala funderandes på huruvida det var det eller det besöket hos kristin som vi såg det speciella programmet om "är den från tiden?". 
  -var är din sån maskin som man har när man bakar? har vi inget mjöl? hallå var är jäst. kan man äta det som det är?? varför ligger den i kylen?    jag tittar till på klockan som hänger fint uppe på sin spik ovanför dörröppningen. minns att jag fortfarande inte bytt batterier. rafsar till mig min mobil och ser till min förskräckelse att klockan blivit 23. jag förutsätter att jag råkat somna till i soffan och att det hela var en dröm.  och eftersom svaren dröjer kommer michael nu in till vardagsrummet med mjöl i skägget och med uppkavlade ärmar. -hallå kan en bagare få lite hjälp här tror du? o no. inte nu. snälla inte nu.



men fantastiskt blev det. som namnet utlovar.

3 saker jag inte klarar mig utan

SMÖR
COFFEE (gjort på espresso och skummad mjölk. inget annat om ni nu trodde det)
MADONNOR (väljer mellan det och potatis. men smör är kanske ännu något viktigare och jag kan inte bara ha livsmedel på min lista. där sätter till och med jag en gräns. om än en ganska obetydlig sådan..)

to REconnect to the year 2000

Publicerad 2009-01-28 23:38:47 i Allmänt,

så har man då skaffat tv efter att ha klarat sig ganska fint utan i sisådär 9 månader. helt ovetandes om allt ursligt som pågår i resten av världen. bortom min lägenhet. helt opåverkad av reklam och allt vad media innebär. helt o-uppdaterad om vad som händer på desperate housewives ;)  och så helt utanför när mina arbetskamrater talar om det och det programmet som de sett. eller ja. inte riktigt så illa kanske. internet är en bra grej. but still..

tv var det alltså. det måste varit ungefär såhär mina föräldrar måste känt sig när färg-tv kom. eller tv överhuvudtaget i deras fall kanske.. michael som, ganska ofrivilligt, fått gå med på denna tv-avhållsamhet, sitter som klistrad framför tvn. soffan har flyttats närmare för att inget ska slippa undan de stora tefaten. försöker få någon slags kontakt men helt förgäves. något irriterat mummel till svar. ett mummel som säger ungefär,, låt-mig-vara-jag-har-inte-tid-just-nu-jag-gör-något-viktigt. tänk att lennart ekdahl kan vara så intressant. text-tv har vi också. och så tetris. ja nu jäklar.


de vainilla de chocolate de coco

Publicerad 2009-01-26 23:42:25 i Allmänt,

phonecall från miss salmon mitt i städningen. vilken lycka. saknar henne på jobbet. very much. blev väl extra tydligt just då. det brukade ju vara vi som suuuuperstädade ihop. en alldeles egen privat kniv också, fick jag. tack salmonbotique nu ska här hackas ännu snabbare. supervass ska den vara alltid. som miss salmons. yeah yeah. bagarboysen fixade fina bröd och goda grejer. tack johan och jonas. förgyllde hela dagen at work.

storhandlning med min beloved roommate. mellan makaroner och apelsiner, grumme diskmedel HAV och marabou helnöt, berättas både det ena och det andra om dagens nya google-karaktär. peter stormare. visste ni att han föddes i kumla. nej inte jag heller. nu vet jag det mesta om honom. känner mig med ens något mera upplyst.  jag älskar att du är sån. precis som jag. får en idé och går helt upp i den. google- GODs gift to mänskligheten. (eller nja. hur går det ihop förresten. med tanke på adam och eve som råkade äta kunskap. se hur det gick för dem. heh) handlingen gick ganska smidigt ändå. tror han själv blev lite förvånad. kom på hur mycket jag saknat det där. och ännu mer kom jag på hur svårt det är att storhandla när man inte vet var allt finns. att börja om på nytt på det här viset skulle visa sig vara lite svårare än jag trott. hur har jag inte tagit saker och ting förgivna innan. fastän jag trodde jag var en sån person som aldrig tog något för givet. visst gjorde jag det. jo visst har jag gjort det. massor.

johnny, cappuccino, jonas delikata chokladbiskvi, varm choklad med marshmallows. färska lakan. ovanpå detta michael. kunde man ha det sämre. jo det kunde man. mycket sämre.





thank god its monday ;)

Publicerad 2009-01-20 12:08:14 i Allmänt,

efter en stärkande frukost hos emma på tutingen var det dags att ta hand ytterligare lite mer om våra till dekadensens gräns utarbetade stackars kroppar ;) hehe. jo jo lite sanning i det faktiskt. 6 dagar i rad på laxbutiken är ändå rätt saftigt. och det där satt kvar som ett slags minneskort inuti mig avståndet till trots. så befogat var det faktiskt. vår lilla lyxdag. senare semlor hos ia. carpe diem.

det var en söndag i hammar..

Publicerad 2009-01-18 23:54:28 i Allmänt,

marieberg var det.  visst var det mål och mening med vår färd men det var även här vägen som var mödan värd ;) trevligt med roadtrip. färdkost i form av hemgjorda mackor med mellanläggspapper samt cappuccino i termos. ia fixat. förstås.. ingen lycka på stadium när ia skulle byta sin skidhjälm men istället fika på espressohouse. väl hemma igen bjöd micke på sin berömda pastasås jamie-style. gjorde succé förstås. utsökt menade en del. senare film och de kanske ännu mer berömda pannkakorna med keso och russin som legat och berusat sig i rom sedan igår. titta de har tagit av sig byxorna. ja det gick ingen nöd på dem. russinen.


svarta kalsonger

Publicerad 2009-01-15 22:29:11 i Allmänt,

tvättar ikväll.. hur mycket som helst. ren färsk tvätt över hela mitt skrivbord och säng. varje gång jag tvättar svarta grejer har jag en speciell låt spelandes i mitt huvud. en väldigt speciell och egenkomponerad liten visa av henrik och kristin. just det. den om svarta kalsonger. fastän det var så länge sedan jag hörde den så kan jag inte sluta tänka på den. kommer automatiskt till mig när jag ser svart tvätt. jag tror det var på den tiden ni fortfarande bodde i örebro, som jag hörde den först. det är märkligt hur vissa saker stannar kvar. ännu märkligare hur sinnesförnimmelser fungerar. det är ganska fräsigt ändå. att vara människa.

fresht

Publicerad 2009-01-15 19:36:14 i Allmänt,

aldrig så rik som när man får ett livs levande handskrivet brev. aldrig någonsin. märkte direkt på brevis att det var något speciellt som jag skulle få idag för det verkade vara stora problem att få in posten genom inkastet. fastän breven var små och platta. vilken succé det var. listorna- nej du har nog fått tillbaka stinget för det var en riktig överdängare till lista. comments speciellt. heh. chokladask köpte jag till mig själv. har man önskat sig choklad så har man. man får lov att belöna sig själv så ofta man vill. alltför många nyårslöften om sundare livstil i luften. är det inte lite synd om alla fina chokladkakor och grejer som får ligga där i hyllan. plötsligt i januari ingen som vill ha dem längre. eller jo. alla vill. jag fick göra en insats. så enkelt var det. ekologiska praliner vilken grej. i love. och så var de ljuvliga också.

min nakne kock hade tagit the day off. själv fick man skala räkor i stora berg. något fräscht var det alltså. räkor fresh citron fresh rödlök fresh bakad potatis gooood. whats not to like ;)

i skrivande stund hör jag någon i köket prata med sig själv. nu ska du  minsann få se. nu blir det morötter jamie-style. stora fräscha bitar. det här är gott. ledigheten slut. tydligen. rassel från pepparkvarnen. gnissel från kylskåpet. riv riv gräv gnissel igen. koncentrationen ligger tjock i köket. jag ser det som dimma härifrån. en tjock oigenomtränglig koncentrationsdimma.


det där med listor..

Publicerad 2009-01-15 02:37:58 i Allmänt,

a-fil regular samt svartvinbär-ja-ja-jag-vet
trevligt bröd
baristamjölk
bacon-änglamarks med riktig röksmak
bananas KRAV&fairtrade-naturligtvis
keso
chokladkaka (vet ej varför det står i singular när jag obviously menar -or)

önskelista till micke:
dina spektakulära pannkakor med romdränkta russin i keso-  helst redan till frukost men jag vet att begränsa mina önskningar till reality så till imorgon kväll går nästan precis lika bra
sluta gå in med skor

önskelista till mig själv:
vara mer noga med att diska varje dag
alltid ha chokladkakor hemma. just in case


önskelistatill emma:
skicka listorna already!

önskelista till ia:
kom på en sak jag behöver. en mycket större och mer rejäl klocka att ringa i vid rumsbetjäning. kom på det nu. den är ju på tok för liten och larvig om man vill någon något viktigt på nedervåningen.







carrot- &applejuice

Publicerad 2009-01-11 22:37:02 i Allmänt,

this is far too healthy
i like coffee i like ice-cream and chocolate

sting, jag håller med dig.  best friends already then ;)

nu skulle man haft en egen liten kaffeassistent. jag skulle behöva det ibland. ibland när man är sådär försvagad för att ens göra coffee. försvagad, alltså. saknar inspiration och energi att göra något gott att äta. gör istället en kort tidsresa och minns jennys fina frukostbuffé imorse. vilken lycka att vakna till det. jenny ja.. den förtjusande men stackars jenny. sänder henne en tanke nu. tänder ett ljus för henne och hennes familj. och perka förstås. det kommer ordna sig tror jag. ja det känner jag på mig. kram.

och så sj som bjöd på kaffe och anthon berg-choklad imorse. det var snällt. cocoanibs, my favourite och allt. tack snälla sj. alla förseningar och skumma tågresor förlåtna. ja ja. såklart.


 

och för övrigt så saknar jag mitt eget alternativa koffein. my vein, my love. kom hem snart ♥

halmstad by night

Publicerad 2009-01-11 01:57:39 i Allmänt,

pasta bolognese a´la jenny. små perka-special-rosépeppar-grejer. semlor. mycket trevlig kväll med mysiga människor. sedan morfars. ganska jag-börjar-bli-ganska-gammal-hög-musik. blev en snabbvisit. hem sedan. bädda fin säng på vardagsrumsgolvet. perka och micke i kalsonger. tv-spelandes. förstår att det är såhär jag kommer att ha det inatt. somna in till den ljuva musiken av sportkommentatorer på tv-spel. vakna då och då av blinkande blått sken från tvn. minnas var jag är och somna igen. jobba imorgon. får ej missa tåget hem. viktigt. 2 av 6 avklarade nu. 3 imorgon. horisonten närmar sig.



närvaro kallas det

fredag kl 00:50 (lördag)

Publicerad 2009-01-10 00:50:20 i Allmänt,

varbergs kurort. howardfåtölj framför brasan. glas rödvin. storm där utanför. lyssnar till någon jag känner som spelar.. skriver listor som jag sölat med. snart emma. färska listor. vänta du bara.

några trötta tankar passerar sakta den sovande delen av min hjärna. tyst försiktigt som för att inte störa. bara att finnas  till där,, ifall inget annat är ivägen. de får inget riktigt fäste, de där osynlighetstankarna. istället ertappar jag mig själv med en enda väldigt tillfredsställande tanke. småleende tänker jag att om tiden tog slut just nu ikväll skulle det inte vara the end of the world. i feel better than fine. således. i feel supernice.

life is what happens to you while you are busy making other plans - John Lennon

Publicerad 2009-01-08 22:44:58 i Allmänt,

det var något nytt för mig, detta.  något alldeles i särklass nytt och sällsamt. dela rum och väggar och tak med sprickor i med någon som har mer kläder och skor än mig. någon som sorterar sina skjortor efter färg. någon som hänger sina sjalar snyggt prydligt uppradat,, på galgar. någon som slänger sina strumpor efter två tvättar för de blivit "lite bleka". rör inte min plattång! någon som putsar sina skor efter varje användning. o my. nya erfarenheter. viktigt och lärorikt indeed.. jag retar honom för det där ibland. men i sanning har jag aldrig träffat någon som är så speciell så hängiven och med så mycket rage inside, som han. pantermannen. im loving it.

du får mina rosa panthern-socks. ja ja okej. tack. jag har redan tagit dem.

ias födelsedag snart. 25. tjuvar och bandidos var har ni gömt alla år? gömt och glömt. om hon nu blir 25 blir jag således fyra år åldre i år. 29, det är nästan detsamma som 30. för den oupplyste.  i dont understand what just happened here ;)



♥ i miss you loke

...

Publicerad 2009-01-08 21:51:58 i Allmänt,

If youre not the one then why does my soul feel glad today?
If youre not the one then why does my hand fit yours this way?

carpe diem

Publicerad 2009-01-06 23:34:21 i Allmänt,

fått handmassage idag. wonderful. en mysig dag med bara film, kaspar, godis, potatis och mys. ovanpå detta färska lakan. man kunde ha det sämre. min disksamling växer. jag vet att den kommer finnas kvar och vänta på mig imorgon när jag kommer hem. så det är nog ingen brådska. ingen brådska alls.




tack m-   god bless

another year over

Publicerad 2009-01-02 18:09:58 i Allmänt,

toast med räkgrejs
fläskfilé, rotfrukter och 12-timmarssåsen
vaniljpannacotta
RÖTT VIN

patrik sjösten the man.  killen som fixade nyårsmiddagen. vilken middag. du är hur duktig som helst. den där såsen kommer inte lämna mig ifred på många år nu. helt fantastiskt. tack för att man fick komma.

vidare till nästa kalas. trevligt var det. litet och gemytligt. alla tiders. michael med sin lilla champagnehink med is och grejer. innehållet i den stora tunga flaskan räckte, efter att m- hade målat hela grands terass i vitt badskum, till knappa två glas. det var gott. det var det. sen ska det väl vara precis så. att det ska ta slut när det är som bäst. man ska fortfarande vara sugen när det är slut. två små klunkar fick räcka. sippar kanske man ska säga. du är väldigt generös iallafall michael.

m- tömde sina fickor igår. ut ramlar skrynkliga lappar i olika valörer. strykjärnet överhettat idag ;)  i sängen återfanns nycklar (en hel knippa med hårda vassa nycklar), solögon, the danny. noll kontroll men väldigt rolig. vad tråkigt allt skulle vara utan honom.










Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela