kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

besök

Publicerad 2010-01-31 19:29:27 i Allmänt,

pappabesök i helgen med diverse elektronikvisning och lax. och alegränd har fått tillbaka den kreative kocken med mössa. vilken lyx. i tre dagar nu har jag kunnat läsa tidningar och dricka kaffe i väntan på något underbart. för han är verkligen duktig my personal chef.

ikväll blir det festival av något slag. och en festival utan förtäring fungerar ju inte.

part of me

Publicerad 2010-01-21 23:14:25 i Allmänt,

vi upptäckte att vi har likadana födelsemärken på exakt samma ställe på samma hand och finger. kom att tänka på coehlos brida. jag tänker på den ibland, trots att jag aldrig ens läste ut den. men vissa saker stannar kvar.

lermask, varm choklad och kanelbullar.

the great escape

Publicerad 2010-01-19 22:53:14 i Allmänt,

ias födelsedag skulle firas så vi tog in på emma&tonies b&b. sedan tidigare visste vi att servicen där är alldeles enastående med kylda drycker och chokladaskar, nötter och dadlar vid sängens fotända. så även denna gången. micke envisades med att klappa oliven och ville gärna fotograferas tillsammans med honom. vilket resulterade i en natt med pipande luftrör. jag tänkte att det måste vara ungefär så här det måste låta i en musfamilj med färska små ungar.

lördag=loppisdag. ett efterlängtat besök på bra&beg med nya tekoppar på fat samt stickad smorslig kofta.  m tröttnade ganska fort och tyckte det var viktigt att gå ut i förväg och värma upp bilen ;) hans belöning kom dock på snabba cash senare på kvällen. succéfilm.

kalaset var mycket trevligt som vanligt med mycket trevliga bakverk. som vanligt.

när min åka-hem-igen-fan-vad-tråkigt-depression redan var i full gång fick jag besked om att jag skulle bli bjuden på ytterligare en biofilm, nämligen avatar. vilket lättade upp stämningen avsevärt. lägg gärna märke till mina fina 3D-glasögon som skulle användas under filmen.

och förresten. på emmas jobb har de sveriges godaste räkmackor. tror jag åt tre. det är något med den röran och de handskalade räkorna. och så den lite sega tekakan. jag vet inte. en gång bytte jag ut mot bakad potatis. bara för att variera lite. visade sig vara minst lika trevligt.



så vit som en snö

Publicerad 2010-01-12 18:06:20 i Allmänt,

prom i varberg och köttfärssås. träffade även en näbbmus som frös.
 

"vad gör nyttig pasta för nytta om den inte är god?"  markus aujalay


wilderness locked in a cage

Publicerad 2010-01-11 23:14:30 i Allmänt,

finbesök från pretoria, south africa. mycket trevligt. vi gjorde upp fina planer inför ett kommande besök i det märkliga landet. kan inte vänta.

dagen som började som en depression övergick så småningom i inspiration. en timma bort från verkligheten tog vi en timmas promenad i slottsskogen och tittade på djuren. sälar, hjortar av olika slag, får och älgar. vilken lycka. djur kan verkligen inspirera med sin blotta närvaro. älgfamiljen. vilka kungligheter. på vår vandring genom parken träffar vi på fyra rådjursbarn på vift. de verkar nyfikna och väldigt intresserade tills en skällande småhund kommer härjandes. då är det slut på vårt tysta samförstånd och de lommar tyst iväg genom snöpalatset slottsskogen.

fascinationen inför de väldiga djuren liksom trollbinder oss och vi glömmer både tid och rum och temperatur. på väg tillbaka till bilen börjar kylan göra sig påmind och ett besök på det franska caféet blir alldeles nödvändigt. en man i övre medelåldern med sydeuropeiskt utseende slår sig ned bredvid oss med croissant, brioche och en stor cafe au lait. det är ett sådant ögonblick som alltid kommer stanna kvar. den här mannen som jag genast tycker om. vilken rockstjärna. väldigt typiskt osvenskt och befriande på något vis. något som jag själv skulle kunnat göra och folk runtom skulle tittat och tyckt synd om. men han trivs så bra med detta. sin ensamhet och sina bakverk. det märks lång väg. jag köper med ett franskt surdegsbröd hem.

christmas eve

Publicerad 2010-01-02 12:23:04 i Allmänt,

äntligen fick jag se emmas min när hon öppnade mitt bubblarpaket. i veckor hade jag gått och väntat på detta och mycket riktigt blev det succe. kändes skönt att äntligen kunna kompensera den där pappdockan jag lovat så länge. detta fick duga.

julafton firades som vanligt på flera olika ställen och hela dagen var succe.

örebro den 23 december

Publicerad 2010-01-02 12:09:48 i Allmänt,

äntligen tillbaka!! en dag på stan med my beloved barndomskamrat. direkt från sydafrika som nu är hennes hem kom hon med present i form av ett mandela-armband. fastän vi inte ses så ofta så är allt precis som vanligt när vi väl ses. ett besök hos matteus var förstås en absolut nödvändighet samt shanghai. inte heller här hade någon större förändring skett. vissa saker förblir vad de alltid varit.

21 december

Publicerad 2010-01-02 11:29:26 i Allmänt,

födelsedagen började med gott kaffe i sängen tillsammans med m och barbaskön. till detta paket och bakelse samt lite livemusik ;) grisarna skulle hälsas på men de var som vanligt inne och hade festival så vi fick nöja oss med thai i varberg samt lite julklappsinköp.



Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela