kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

see the stone set in your eyes

Publicerad 2009-07-23 22:34:31 i Allmänt,

konserten blev en vansinnigt lyckad. önskar den var längre. michael var i sitt esse och strålade av självsäkerhet, talang och innerlighet. i särklass det bästa jag sett av honom på scenen. och resten av bandet. superbt.

så förflöt min lediga helg efter fredagens succé med u-turn south på grand hotell, på bästa tänkbara sätt. en ledig söndag borde alltid inledas med ett långt besök på egg&milk. och när man fått nog av även det bästa av amerika så knallar man bara rakt över gatan och vips så är man i frankrike. färska fina flottiga croissanter och briocher liksom lockar på sina egna gamla beprövade vis. det starka kaffet likaså. om hörseln är mitt sämsta sinne så vågar jag påstå att mitt luktsinne är i toppklass. de ligger där inne och trängs i stora bulliga högar och dekadensen riktigt lyser i deras små smörindränkta ögon. vi talar samma språk, smöret och jag. 

liseberg igen. denna gången utan vinst. men balderkön var inte lika lång denna dagen. alltid något.  och eftersom man lätt blir hungrig av nöjesparker var ett besök på den trevliga italienska restun naturligtvis ett måste. skaldjurspasta indränkt i vitlök och vitt vin. ljuvligt. ett minus var dock att den dubbla cappuccinon inte serverades i tjock varm kopp utan tunn ful från ikea. förra gången hade jag lovordat de fina kopparna så. (för alla känner väl till vikten av en fin kopp?!) jag ville inte att det skulle vara det sista jag skulle minnas från göteborg så vi fick gå till lillbrorsan till det franska i linnestaden. funkar minst lika bra när man bara är ute efter kaffet. bakverksbergen är nämligen inte lika dignande på den mindre le pain-filialen. heh

hittade det trevligaste stället i varberg. ekologiskt surdegsbröd med krämiga handskalade räkor fick följa med mig hem.




..och så ett reklaminslag..

Publicerad 2009-07-16 23:20:35 i Allmänt,

imorgon, fredag ska man absolut ge sig av till grand hotell i falkenberg. gärna först köpa en biljett, förslagsvis av mig eller på grand hotell under dagen. där kommer nämligen michael, patrik, magnus, erik och robin spela u2-låtar under en och en halv timma med start klockan 22. en slags förberedelse inför u2s sverigevisit. om man vill..

biljetterna kostar 150 kr om de köps under dagen och inte i kön.

fishsoup

Publicerad 2009-07-14 17:31:34 i Allmänt,

det var så trevligt med semester. att vara ledig två dagar är ALLDELES för lite. dag 1 gick såklart åt helt och hållet till att beundra mitt nya svarta fynd. min egen blacky. succé.

fisksoppan på steninge café var en riktig höjdare. min skagenmacka likaså. fast vi bytte snart.. som vanligt. lilla anna kände sig genast hemma i soffan efter sitt andra besök. så ska det vara.

idag har jag mest smygit på laban.

ias wedding part THREE

Publicerad 2009-07-09 16:43:15 i Allmänt,

buffé i trädgården. 9 olika tårtor. växthusvarmt i middagstältet följt av spöregn och åsknedslag bakom oss. blev succé. vi fick träffa karros steff för första gången och även han gjorde succé. av mina 899 bilder hamnade ingenting av själva buffén på bild. HUR gick det till. allt som gick att äta där var success all over. något oväntat var emmas rödbets- och sesamsallad en riktig höjdare. även granatsalladen var superb. laxen utmärkt. såklart man måste äta lax på semestern också. hrm. men utmärkt alltså.

ias wedding part ONE

Publicerad 2009-07-09 12:43:49 i Allmänt,

så hade alltså ia blivit stor. och, som jag skrev i mitt tal, kört om mig. som en biltjuv. för hon kör som en biltjuv. bokstavligt. dagen började med att ia stod och bligade på mig när jag sov. då var klockan tio över sju. om det är något som är läskigt så är det när man väcks av just det. att någon står och tittar på en. hur länge?? loke brukade göra så. sitta och bliga tills man vaknade. man undrade så vad han tänkte på och hur länge han suttit där med sina ormögon, registrerandes. jag vet att han gjorde så med emma också. han visste precis.

jag var inte bara gäst på bröllopet utan även anställd. bröllopsfotona skulle INTE vara á la roffe. inga händer på axlar och händer på varann. no no. ia hade gett stränga order.

äj-käj gjorde succe i kyrkan med my funny valentine, fields of gold och if i should fall behind. härom var alla rörande överens. vad gäller min insats känner jag mig ändå ganska nöjd i kyrkan. jag hade nog gillat att vara präst.

någon slags halvfigur strök omkring runt kyrkan när vi kom ut. först när han steg in i bilen och efter några startningsförsök, upplyste emma mig om hans roll. Looks like a chauffeur to me. ia trodde att hon var drottningen själv och försökte sig på den berömda vinkningen. lyckades sådär. i kyrkan glömde hon bort matthews namn. jag vet inte om det är okej.


looks like a chauffeur to me...

..i have held the hand of a devil..

Publicerad 2009-07-02 22:23:52 i Allmänt,

trevlig stämning på punch i tylösand. tonfisken utmärkt. fasansfullt gott rosévin. sedan den där drinken. den var inte dum. på vägen hem såg jag tre kaniner.

michael hittade mitt tele från min förra kamera (som lyckligtvis passade även till digital! hallelujah) och började paparazza runt i trädgården. hängde i rosenbusken och lyckades fånga laban på bild. söta laban som älskar sin boll så mycket. som inte vågar komma fram. som bara tittar.

övar på mitt tal i kyrkan.. starkt behov av snabb energi. annars stannar ericas hjärna.  lånar flitigt från en text ur profeten. i kyrkan får det ändå vara en viss ordning. ingen top-ten-lista där. får bli på festen. different kind of list.

ni föddes tillsammans och tillsammans skall ni alltid vara
ni skall vara tillsammans när dödens vita vingar skingrar era dagar
ja, ni skall vara tillsammans även i det tysta minnet av Gud
men låt det finnas rymd i er samvaro
och låt himlens vindar dansa mellan er

älska varandra, men gör inte kärleken till en boja;
låt den hellre vara likt ett öppet hav mellan era själars stränder
fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare
ge varandra av ert bröd, men ät inte av samma stycke bröd
sjung och dansa tillsammans och var glada,
men låt var och en av er få vara ensam,
liksom strängarna på en luta är ensamma även när de vibrerar av samma musik

ge era hjärtan, men inte i varandras förvar,
ty endast livets hand förmår rymma era hjärtan
och stå vid varandras sida, men inte för nära;
ty templets pelare står åtskilda
och eken och cypressen växer inte i varandras skugga





Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela