kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

Natt

Publicerad 2012-01-06 04:05:10 i Allmänt,

K och jag försöker hålla oss vakna i soffan med täcke (som man egentligen inte alls får ha i soffan) och likörgodisar. I andra soffan sitter m helt klarvaken och mumlar. Nej härjar mer förresten. Jag förstår inte allvaret riktigt men håller mig vaken som sällskap. Jag tänker att det finns mycket spännande efternamn i Ryssland som jag aldrig tidigare hört. Jag tänker också att detta förmodligen inte kommer hända igen. Att jag ska vara vaken på grund av sport.

ledig torsdag

Publicerad 2012-01-05 22:38:55 i Allmänt,

vi blir väckta av alarmet även idag, kaspar och jag. fastän vi är lediga. ironiskt nog är det bara vi som vaknar när det inte ens är vi som ska bli väckta. klockan är strax över sju och det är fortfarande väldigt mörkt men jag ser konturerna av vraket som en gång var vårt andra staket. det ligger även det i drivor nu. kaspar är trött och vill gå in igen. gå in och lägga sig. 

vi är ensamma idag. mannen är på ärenden i göteborg och vi bestämmer oss i sista stund för att stanna hemma. vi har planer. på att åka till ge-kås.. och eftersom jag inte är riktigt stolt över planen eller ens vill erkänna att jag är sugen på att åka dit så låtsas vi som att vi ska vara hemma och mysa hela dagen med busvädret utanför fönstret. fast det hade ju inte gått. jag gillar tanken och idén med att mysa och vara inne en hel dag. men det fungerar liksom inte i praktiken. inte i min rastlösa kropp. 

kaspar bestämmer sig för att sova hela långa krokiga resan dit och utan att han ens vaknar kan jag smyga ut och vara borta i över en timma. jag köper ett mjukisben i organisk bomull till honom och en schweizernöt-rulle till mig. det var väl det mest intressanta. det är inte så himla spännande på ge-kås, inte ens när det inte är så mycket folk, som idag. ändå är jag nöjd med utflykten och vi stannar på kaspars favvoställe på hemvägen. det regnar och håller på så han får ha på sig sin nya julklappskostym. 

till lunch äter jag pappardelle med ragu i italiensk anda, direkt pånytt-inspirerad av nya favoritprogrammet två hungriga italienare på svt. det ser inte så himla läckert ut men det är en verklig favorit. maten alltså. inte de hungriga gubbarna, de är riktiga rockers.

 

1 januari 2012

Publicerad 2012-01-01 11:25:22 i Allmänt,

lille kaspar tittar ut på det nya året. regn och blåst. ingen snö. men han ser nöjd ut. det blir ett bra år. han har redan en liten lista på mål att uppnå inför det nya året.

1. bli helt rumsren
2. försöka sluta gnaga på bordet och istället bara tugga skor
3. reducera skällandet på ALLA som passerar i och utanför huset.  
4. bli bättre på att gå i koppel (och ännu bättre på att gå utan koppel)
5. börja i valpskola

21 december

Publicerad 2012-01-01 10:20:59 i Allmänt,

på min födelsedag blev det roadtrip hem till familjen. kaspar ville såklart ut och sniffa  på snön i isaberg. sedan sov isbjörnen lugnt och stilla hela vägen hem..

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela