kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

precious

Publicerad 2010-07-29 22:50:31 i Allmänt,

the wedding.. jag har förstått att det finns en viss efterfrågan på bilder från bröllopet i helgen. vilket höjdarbröllop. vilken fantastisk dag och vansinnigt rolig fest. det kommer fler bilder snart men håll till godo med dessa så länge. några av mina favoriter bland de 600...

if i could yes i would

Publicerad 2010-07-22 18:56:33 i Allmänt,

skriva tal skriva tal skriva tal skriva tal skriva tal

borde det vara..

istället:

åka till ugglarpsgrönt och handla tolv kilo grönsaker fastän vi ska resa bort i helgen. titta på när michael badar. tvätta mina badkläder så jag också kan bada ikväll. plantera om basilika. dricka kaffe. tvätta semesterkläder. diska vinglas. ställa skor på prydlig rad. titta på sting. dammsuga. laga jättegodafisken. göra fiskbuljong. kolla var myrorna flyttat (till kryddlandet). äta gallerchoklad. tvätta bröllopskläder. städa inför besöket som uteblev.

inget tal. inte ens i närheten av tal. glömt hur man skriver tal. minns inte hur det stavas. herregud.

och var hittar man bröllopskort i falkenberg!? och varför har jag inte skaffat det ännu fastän jag vetat om det här bröllopet hur länge som helst. vad är det för fel på mig?

la vita nuova

Publicerad 2010-07-19 22:02:37 i Allmänt,

kronärtskocka med smör och salt. till det rödvin a´la terreno. en överaskningsparfym när jag kom hem. mikes dator fixad. coffee. say no more.

emma och tonie var här på besök över dagen. jag gillar att få besök och speciellt sådana här. känns alltid precis som vanligt, som förr i tiden. fast ändå inte kanske. men ändå. besök på sia och ugglarpsboden var ju ett måste, just like old times. inte mycket har förändrats. egentligen. och egentligen allt. jag BOR här nu. det är annorlunda. under somrarna brukade man drömma om att bo här och tiden i ugglarp gick alltid lite för fort och så kom man hem och kände sig deprimerad-light. samma känsla infinner sig nu efter italiensemestern. aldrig blir man nöjd alltså. fast det är väl hela grejen, att inte nöja sig. att vilja mer hela tiden. med mig på vandringen tar jag min manliga beatrice. min michael. och det blir allt ljusare där uppe. .. och förresten,, såklart dante föddes i toscana. var annars får man sådan inspiration.

ikea

Publicerad 2010-07-08 23:21:27 i Allmänt,

projektet var ett nytt köksbord/ö/barbänk. jag hade redan hittat det perfekta i örebro och hade inte riktigt kunnat släppa tanken på det. väl tillbaka hemma presenterades idéen för the man och med det dröjde inte länge innan mannen i huset blivit övertygad. till sig själv köpte han en fotpall som tillsammans med soffan numera tjänstgör som en härlig divan att sträcka ut sig på med ett glas vin. även vid köksbordet kunde man dricka vin verkade det.

och daniels nya jobb visade sig vara väldigt trevligt med god mat. så jag är inte arg på honom för att han lämnade längre. men vad tomt det blev utan alla hans spontana märkliga ord och uttryck. sakna.  

secret garden

Publicerad 2010-07-08 22:51:17 i Allmänt,

besök hemma innan semestern var slut.. ia visade upp sin tovade samling som innehöll nära nog allting. allt man behövde iallafall, menade ia. en rulltårta, en krokodil, nyckelpigor i olika kulörer, en schackruta (kakan), en traktor, en humla, några katter och en dammsugare. naturligtvis skulle dessa komma att bli olika mobiler sedan. till bäbisen. o my god.

faster fiffi har hittat nya kompisar i fåren. succe. nästan lika stor verkar hon vara också ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela