kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

en dag i göteborg

Publicerad 2009-09-30 22:51:55 i Allmänt,

vi fick medpassagerare till göteborg. pizza-anna ville förbereda sig rent fysiskt inför vintern. jonas sökte sina rosor medmera i saluhallen. michael och jag skulle flanera lite i staden. insupa lite av den göteborgska inspirerande atmosfären. frukost på egg&milk var förstås ett måste och trevlig quiche lorraine på det franska. diverse tvålar och butter på lush. en vinterCOAT slank också ned i stor påse. nu fattas bara lite mysregn.


fancy dinner

Publicerad 2009-09-30 22:28:27 i Allmänt,

korv á la michael. lägg gärna märke till purjolöksstrimlorna. michael hade rårörda lingon till sin. jag nöjde mig med traditionella heinz. korv är livet som ia skulle sagt.

love

Publicerad 2009-09-30 22:13:46 i Allmänt,

love på marina plaza i helsingborg. invigning av min nyfyndade pyamas. har nog aldrig vilat så mycket under en helg. någonsin. kanske välbehövligt efter personalfesten som härjat dagen innan.. salta pommesar fungerar mot allt.

rasoir

Publicerad 2009-09-21 08:44:17 i Allmänt,

medan m var på sin spelning åkte jag in till helsingborg och gick på restu. table for one? ja. eller.. jag och håkan nesser. fast han visste inte om det så det räknas kanske inte. och nej. jag har ännu inte läst ut den stackars boken. blivit avbruten hela tiden.

jag beställde löksoppa med ett trevligt bröd. ostlagret var så tjockt att jag hade behövt kniv egentligen. men mina tänder är välvässade så det funkade ändå. ljuvlig soppa. liksom syrlig på det rätta sättet. det är viktigt det där. att hålla sig inom. det blir lätt översyr. tjocka rejäla fläskbitar i botten som gav den där perfekta känslan av fullkomlighet in a soup.

när jag var färdig bjöd de mig på cappu. kanske tyckte de synd om mig som satt där vid mitt fina bord alldeles allena. kanske var de bara snälla. kanske ville de uppmuntra detta. jag valde det sista. att gå på restu borde inte betyda att man måste vara där i sällskap utan någon annan än sig själv. äntligen fick jag två timmar tillsammans med min bok och en riktigt god bonnig soppa. en höjdarkväll.

hembesök

Publicerad 2009-09-18 08:05:42 i Allmänt,

örebro. askersund. hammar. åmmeberg. harge. motala. jönköping.

emmas hotell med nötbuffe och vin som välkomsthälsning på rummet. mike-style menade m.

mys. film. fika. tacos. shanghai. marieberg. bra&begagnat (fyndbild kommer senare). plocka svamp. härma oliver. roadtrip. nya trevliga vintips. succe.

its all coming back to me now

Publicerad 2009-09-13 15:11:10 i Allmänt,

welcome back.

maskarna på carmine street. håkan nesser. det gnistrar till där man minst anar det. alldeles för ofta för att inte bli avundsjuk på denne genialiske och faktiskt fortfarande levande författare. har ni inte läst honom ännu så förstår jag inte vad ni väntar på.

till detta cafe au lait i min älsklingskopp. vadan detta firande? being alive. och inte att förglömma. om några timmar roadtrip till örebro med bästa tänkbara sällskap.

trelleborg

Publicerad 2009-09-13 15:00:11 i Allmänt,

jag förstår inte deras språk. och de förstår nog inte mitt.

vi bodde på ett underbart fresh och gemytligt bed&breakfast. frukosten serverades i det mysiga caféet. underbara tapeter och gott kaffe. vi bodde i the tearoom. (http://www.systrarochbonor.se/)

the reader

Publicerad 2009-09-11 23:19:10 i Allmänt,

såg filmen nu ikväll. touched my heart. borde läst den för länge sedan. har legat i fönstret vid min säng sedan tidig sommar.. den gröna framsidan har blivit blekt. nu tänker jag genast börja. finns ingen anledning att vänta längre.

p.s i love you mike

Publicerad 2009-09-10 19:18:33 i Allmänt,

en överraskning väntade mig hemma när jag kom hem från jobbet. den låg under en filt och under tiden m pratade i tele kunde jag tjuvkänna på byltet. jag märkte ganska snabbt att det prasslade ganska högt om man pillade lite med foten. medan jag satt där och höll mig i skinnet (hur lätt är det i närheten av en overaskelse?) funderade jag på vad det möjligtvis kunde vara som prasslade så fasligt, samt hur många överraskningar jag fått av den här kalibern tidigare. som prasslade. funderade på om det måhända dolde sig något magiskt där under. samtliga frågor förblev obesvarade och telefonsamtalet pågick tack och lov inte särskilt länge.

vilken liten sötnosdator. en vit.


marshmallow-latte, ham&cheesebagel, blueberrymuffin

Publicerad 2009-09-03 23:29:00 i Allmänt,

städmani. till det behöver man en ny färsk dammsugare. vilken liten beauty. vit och orange. låter ju fruktansvärt men ack så cool den är. en liten rockstar. och så hungrig den är. nästan som jag.

vi rånade ett majsfält på väg hem från göteborg. eller ja. hela fyra kolvar blev det. sedan slog det oss att det kanske lika gärna kunde varit fodermajs. hur ser man skillnad? försökte googla det utan vidare resultat. man får nog smaka dem. kanske enda sättet.

egg&milk låg kvar ;)  ibland får man helt enkelt åka dit och kontrollera saken. jag vill inte gå och vara ovetande i ärendet.

..det är inte var du kommer ifrån..

Publicerad 2009-09-01 22:01:59 i Allmänt,

 det är vart du är på väg..

v-e-r-y-n-i-c-e hotellrum. helsingborg. café le fil du rasoir. badkar. champagne. espressomaskin på rummet. choklad. breakfast in bed. ovanpå detta lite ensamtid medan michael the man var på spelning. ensamtid som resulterade i tom chokladkartong och knyckliga röda papper. bland annat. ted kennedys begravning krävde såväl espresso som nougathjärtan. jag har alltid haft ett visst intresse för the kennedys. av någon konstig anledning.

fisksoppan var mycket riktigt superb. om inte godare än j och p´s nya mästerverk på jobbet, så åtminstone lika god. michaels kalv tydligen likaså. salvia i pottigratten? mycket trevligt och, för mig, oväntat.

att åka hem igen kändes inte alls lika kul. en liten lounge-pjäs blir nästa projekt. för den där hotellkänslan  ;)




Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela