kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

rasoir

Publicerad 2009-09-21 08:44:17 i Allmänt,

medan m var på sin spelning åkte jag in till helsingborg och gick på restu. table for one? ja. eller.. jag och håkan nesser. fast han visste inte om det så det räknas kanske inte. och nej. jag har ännu inte läst ut den stackars boken. blivit avbruten hela tiden.

jag beställde löksoppa med ett trevligt bröd. ostlagret var så tjockt att jag hade behövt kniv egentligen. men mina tänder är välvässade så det funkade ändå. ljuvlig soppa. liksom syrlig på det rätta sättet. det är viktigt det där. att hålla sig inom. det blir lätt översyr. tjocka rejäla fläskbitar i botten som gav den där perfekta känslan av fullkomlighet in a soup.

när jag var färdig bjöd de mig på cappu. kanske tyckte de synd om mig som satt där vid mitt fina bord alldeles allena. kanske var de bara snälla. kanske ville de uppmuntra detta. jag valde det sista. att gå på restu borde inte betyda att man måste vara där i sällskap utan någon annan än sig själv. äntligen fick jag två timmar tillsammans med min bok och en riktigt god bonnig soppa. en höjdarkväll.

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-09-21 17:57:28

Aaaaaah, vilken verkligen succé och vad avlappnande...

Postat av: neson

Publicerad 2009-10-14 16:34:29

nämen.. marcus jobbar lite extra där på elite hotell i köket... :) men han trodde inte att det va han som tillagat din soppa tyvärr ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela