kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

på månen i vargens spår

Publicerad 2013-01-21 14:58:23 i

den lille vargen i kaspar tjöt av längtan att komma ut i skogen. men efter de många vargobservationerna vågade vi inte släppa honom lös i skogen. istället begav vi oss mot ugglarp och långasand. stranden. hade med sin nya boll och allt var frid och fröjd. bara två gånger tänkte han sticka.

på väg tillbaka till bilen får vi syn på blodspår. och stora tussar av bortsliten hud med grov brun päls. och en mörk klump av något slag. jag petar lite på den med foten och undersidan är blodig. genast bestämmer jag (eller deckarhistorieälskaren i mig snarare) att det är ett hjärta. för att, ungefär tio meter från parkeringen, nästan snubbla över ett halvätet kadaver... fortfarande blodigt och med kött kvar. jag ryser av tanken på att jägaren själv kanske är helt nära oss och observerar, vaktar. fortfarande hungrig. vi skriver genast ett tyst kontrakt i bilen hem. vi ska inte ha kaspar lös alls på ett tag. ingenstans. men kaspar snarkar redan, behagligt ovetandes.

en värdefull måndag

Publicerad 2013-01-21 09:22:39 i

kaspar och jag fick varsin pannkaka. eller, vi kallar honom för lilla Bosch. han diskar rent som ingen annan.

the secret life of us

Publicerad 2013-01-12 11:52:00 i

 
ofta förundras man över hur fort tiden går. eller hur fort ett år går. eller hur en dag bara plötsligt gått och försvinner ur ens liv. fast så är det ju inte. varför skulle de dagarna vara förlorade, bara för att man inte gjort något speciellt. något speciellt som man tänkt på. men så finns det såklart dagar som man minns lite extra. eller kanske glömt bort men minns nu när man tittar på bilderna. och när jag tittar tillbaka på bilder har jag nu svårt att inse att de här sakerna hänt på bara ett år. jag minns dagarna på bilderna som långa och som om livet var just då, i den stunden. och att just i den stunden så hade jag allt jag behövde och ville ha. för att nästa dag ha glömt och törstat efter mer.
 
 

den produktiva dagen...

Publicerad 2013-01-11 16:47:30 i

kvart över två ville kaspar gå upp. det var dags tyckte han. motvilligt gick han med på att somna om igen. till halv sju. efter kaffe och gott bröd börjar vår städdag. med utrensning, dammsug och torkning av golven. däremellan slänga fem kilo skräp och diska fyra ställ. det är en mycket produktiv dag. mickis skruvar upp spegeln som vi köpte för tre år sedan. och som sedan dess stått lite nonchanlant och shabby shicit lutad mot väggen...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela