kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

hello emmabesök

Publicerad 2010-03-31 22:00:21 i Allmänt,

tomas skulle komma till göteborg och dela med sig av sin genialitet. det kunde vi inte missa så emma fick komma till falkenberg på besök i väntan på söndagskvällen. 

redan på lördagen fick vi gå på konsert. en något annorlunda konsert sittandes i mjuka sömnpiller-fåtöljer med en gert byggandes brasor.  och kaffefixande.  

listan

the drummer med skägget -hallå närvaro
snowjoggersen -no need for explanation
gerts insats vid brasan plus den vita oskrynkliga skjortan, trots all ved?!
muntergökarna i varberg
spekulationerna om tomas klädsel -som emma sedan hade rätt om
tomas själv -whats not to like

bubblare: den goda, hrm, vegankorven
superbubblare: han försökte inte vara cool. han kunde inte hjälpa det.


 

wonderland

Publicerad 2010-03-14 09:53:13 i Allmänt,

det hela började på bästa tänkbara sätt med frukost på egg&milk. väl framme i örebro var förväntningarna i musikaffären höga och m nästan slet det blanka stycket ur händerna på den långhåriga rockern. sitt du här och rocka lite föreslog den långhåriga. och så gick två timmar av mitt liv som aldrig kommer tillbaka. två timmars lyssnande på rang-rang, sittandes på en liten obekväm pianopall. men jag sade inget. mitt förstånd sade mig att detta var ett sådant tillfälle då jag inte hade någon talan. det var någon slags helig gitarrkärlek i luften. den blanka följde med oss hem sedan och behandlades som en kung.

efter två döda timmar var det min tur att välja aktivitet. såklart handlade min önskan om mat så vi gick till växthusen i stadsträdgården och åt en trevlig indisk buffe. kanske tyckte han att det var lika tråkigt som jag i musikaffären. men för mig var det viktigt. jag saknar stadsträdgårdens temabuffe och tänker på den ofta. kanske speciellt en gång när det var cajun. ia skulle ta för sig av den stora grytan. kön växte lång och otålig bakom. det krafsades i grytan och med den stora otympliga sleven kom så tillslut en hel kräfta upp på tallriken. ia höll god min och skyndade vidare med sin kräfta som låg och glodde på oss på bordet sedan.  men det var just det där som var så mysigt med stadsträdgården. man visste aldrig vad man fick men det var alltid succe.





lovely

Publicerad 2010-03-04 13:05:15 i Allmänt,

efter några dagars sjukdom kändes det absolut nödvändigt att gå på grahms 4-rätters brödramiddag . vilka killar. varenda tugga ljuvlig. tack för det. ett fint inslag i det fina vädret. man glömmer bort ibland vilken otrolig fördel det är att ha kockvänner. och ibland blir man påmind.











Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela