kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

fynd

Publicerad 2012-10-07 19:09:21 i

...eller nja, kanske inte fynd om man tänker prismässigt men väl ett fynd om man mäter det i vardagslyx :) underbara antika franska koppar. jag tänker mig att det blir en lyxig ritual att dricka sin morgon-cappu ur dessa innan man åker till jobbet :) guldkanten är ganska avskavd på dessa men jag tänker mig att dagarna från och med nu ska kantas av guld. jag hittade klimparna på mässan. något annat fanns inte direkt att hitta. jag hoppas att jag aldrig gifter mig igen och med tanke på det så får man nog säga att själva behållningen av dagen var de fina kopparna. det och musiken från min man (!) och hans begåvade kollega.

smile with your liver

Publicerad 2012-10-07 10:20:50 i

...och förstå vikten av en bra start. den bästa starten på dagen kanske är färska bröd. med extrasaltat smör. och trevligt sällskap. och kaffe. och... ja det finns väldigt mycket att vara tacksam för, varje morgon. man får bara titta en extra gång ibland.


ikväll börjar solsidan och nu på dagen ska kaspar och jag sticka till wapnö och bröllopsmässan. det är för sent för mig men kaspar är väldigt sugen på att kolla dressar och kanske äta bjudgodisar. och så känner vi någon som ska spela och har en monter där.


det blir en bra dag.

lördag

Publicerad 2012-10-06 17:09:32 i

kasse och jag. ensamma hemma. pasta norma, svampplock och bad av hund. färska lakan. superstädning.

cats and dogs

Publicerad 2012-10-05 18:15:34 i

jag tror i te jag överdriver om jag säger att det regnat i Falkenberg varje dag sedan vi kom hem för två veckor sedan. det känns lite som ett straff av något slag. oklart för vad. eller när det är över. hur mycket regn kan det finnas liksom?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela