kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

helgen som var och fortfarande är

Publicerad 2009-03-29 13:06:51 i Allmänt,

ny matta till köket. somrig vårig ny. randig förstås. och så de nya skorna. våren är välkommen när som helst nu.

gjorde mitt andra besök på gekås. gick faktiskt inte så mycket överstyr som man kunde trott. värre gick det på coop, ica och willys. o no. hotellfrukost i halmstad. pannkakor med sylt och grädde. bröd marmelader och fil imponerade måttligt. mitt morgon-protein-behov stillades dock snart av  välstekta små prinsarna och köttbullar. hade tänkt mig en titt i ett speciellt skyltfönster med den lille doggen men han verkade ha bättre för sig just den här fredagen. typiskt.


åååwka´nte

Publicerad 2009-03-24 21:09:54 i Allmänt,

jag borde nog sortera mina räkningar och bereda mitt stackars konto för underbart-är-kort-så-åter-till-noll. men jag åååwka´nte. (läs som ORKAR INTE, på viss halmstad-dialekt. vilken grej. åwwkar inte. kååw. ååwm. fåååwm. trots detta konstiga oförståeliga språk kan jag inte låta bli att gilla det. och sakna den förtjusande juliette. nu har det gått på tok för länge. igen!) jag borde även plantera de söta penseerna som min gardener kom hem med idag. men en hel låda. hello. borde visst göra en hel del grejer,, registrerar min hjärna och jag låtsas inte om det. låtsas inte om något alls. den yrar den stackars hjärnan. utan potatis ingen vidare värst hög kapacitet. är det inte så? potti vid elva. borde nog åka med till mc och fylla på med lite strips. borde alltså... 
 
istället. trots det. i väntan på. ska bara.

lutar jag mig tillbaka och reser i min välanvända tidsmaskin,  tillbaka till gårdagens våffel- och martini-kalas. på en måndag. carpe diem.  härliga människor var det. t och k. reser även förbi söndagen då jag äntligen fick upp grejen att hänga jackor på. snart bott här ett år. döm förresten om min förvåning när jag fann att jordgubbsplantan, som jag gömde bakom en stol innan hösten, lever kvar och får nya blad=?!  vilken tuffing. en riktig panterplanta.




i like it dotty

Publicerad 2009-03-17 15:39:53 i Allmänt,

våren kom till min uteplats idag. en stackars myra sprang förvirrat runt och letade bland granbarren efter något att äta. eller bygga med. inte vet jag. men det förvånade mig att en liten myra kunde ha så mycket energi. laddad av solen kanske.

vaxduk, en prickig, ska jag skaffa. häfta fast på det skrangliga tältbordet. fint blir det nog. måste be min trädgårdsmästare ta hem lite trevliga växter. be honom plantera dem också. se till att de får vatten. de dog ju. de andra.

deliboll. kaffe. sedan hemma.

i HAVE found what im looking for

Publicerad 2009-03-15 20:17:17 i Allmänt,

"hemma" på besök. tillbaka till mitt hotellrum. nya tassbadkaret måste invigas förstås. gemytligt välkomnande med kandelabrar överallt på golvet samt perfekt tempererat vatten. min husfru här på hotellet vet precis.

mammas 50-kalas. trevlig tillställning. mat till förbannelse. tårtor. kaffe. elliot med sitt stackars trasiga huvud. inte så värst glad.

längtar hem till min byxtjuv där hemma. ett tips,, lås på garderoben om man råkar leva med någon i samma storlek. stort lås. och speciellt när man reser iväg några dagar. gott om tid för byxtjuvar att härja fritt.  fast det är väl just de där sakerna. som man retar sig på. som man inte skulle vilja leva utan ändå. skulle man inte sakna dem när man inte längre hade dem att reta sig på.  i HAVE found what im looking for. faktiskt. blir extra tydligt just de här dagarna. och jag vill inte vara utan det.








who´s to say where the wind will take you

Publicerad 2009-03-10 20:32:47 i Allmänt,

imorgon sista dagen innan min nästan-en-vecka-ledigt börjar. söta lilla pocahontas som låter mig börja tidigt också. tack för det bleta-biet. bara en liten dag kvar nu. det är märkligt det där, med tiden. först går alla fyra dagar jättefort och så sista dagen evighetslång.

en evighet, det är en lång tid det
en evighet kan va en söndag i april
eller två ensamma männskor på en suddig bild  (marias kyrka, lemarc)


mamma 50 år på söndag. femtio. dubbelt så gammal som ia. eller ia hälften. mindre än dubbelt som mig. när hon var 28 fanns både jag och ia och emma. emma brand new. ser på mina egna 28 och kommande 29. konstaterar vad jag redan visste. här finns ingen varken någon räka eller ia eller emma. en loke förstås. en svart pälsig loke som inte ens är här. i miss. och så en michael. med lång huvudpäls och skägg. och han är här. och. nu. just nu. carpe diem.

nu dags för jonas the chef´s specialdrink. varm choklad med cognacsgrädde. o lord. till detta förhoppningsvis djurdokumentärfilm. annars the notebook.






åtgärd

Publicerad 2009-03-02 17:39:15 i Allmänt,

så var min stackars utmärglade själ återställd igen ;) behövs inte mycket. det är de små sakerna..


some of the best moments in life are slow..

söndagsfestival

Publicerad 2009-03-02 12:21:05 i Allmänt,

festival igen. kanske hela mitt liv är en enda lång festival. bara byta tema lite då och då? den ena perioden avlöser den andra. aldrig normala mängder aldrig normalmycket aldrig lagom. alltid övermycket alltid mani alltid superfokus alltid superseriöst. lagom är inte för mig. normal är inte för mig. mittemellan är så lite mycket INTE jag som går att vara. på riktigt eller inte alls. 

festival alltså. beck-festivalen närmade sig sakta sitt slut. tyvärr. istället, och för att jämna ut övergångsperioden däremellan, elvis. en film om elvis. sedan dokumentär om olle ljungström. kul kille. inspirerande på något vis. och så festival igen med fågelfilm. som bekant så behöver man vissa grejer till en festival. man behöver ostbågar, pizza, godis, något att dricka och så behöver man ett trevligt festivalsällskap. som ibland somnar mitt under festivalen men ändå. att ha festival själv skulle förstås kunna fungera lika bra. minst. men det skulle vara något annat. något helt annat.

hörde någon på tv nyss, säga att ögonen är själens spegel. jag sätter mig vid en spegel i mitt hem och tittar in. först knackar på lite tyst och inte för hårt, vill ej skada. tittar in sedan, genom fönstret. hallå. det är tomt. tomt och ekar på något vis. något verkar fattas därinne. något liksom ligger och skramlar på botten. som tomma skal. tomma frasiga skal. som löv nästan. min homeopat frågade mig en gång hur jag bekräftar mig själv. ja. hur gör man det. jag visste det inte då. ingen aning. hur ska man veta det? först flera år senare kom jag på det. genom att alltid ge mig själv vad jag behöver. behöver jag bada så gör jag det. behöver jag skriva så gör jag det. behöver jag två pizzor så skaffar jag det. behöver jag snälla ord så läser jag några bra affirmationer. tyst och för mig själv. behöver jag ett kilo godis så äter jag det. just nu behöver jag fika. det tomma skramlandet är ekot från min mage. att jag inte tänkte på det. små stackars lagerblad är det ju.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela