kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

who´s to say where the wind will take you

Publicerad 2009-03-10 20:32:47 i Allmänt,

imorgon sista dagen innan min nästan-en-vecka-ledigt börjar. söta lilla pocahontas som låter mig börja tidigt också. tack för det bleta-biet. bara en liten dag kvar nu. det är märkligt det där, med tiden. först går alla fyra dagar jättefort och så sista dagen evighetslång.

en evighet, det är en lång tid det
en evighet kan va en söndag i april
eller två ensamma männskor på en suddig bild  (marias kyrka, lemarc)


mamma 50 år på söndag. femtio. dubbelt så gammal som ia. eller ia hälften. mindre än dubbelt som mig. när hon var 28 fanns både jag och ia och emma. emma brand new. ser på mina egna 28 och kommande 29. konstaterar vad jag redan visste. här finns ingen varken någon räka eller ia eller emma. en loke förstås. en svart pälsig loke som inte ens är här. i miss. och så en michael. med lång huvudpäls och skägg. och han är här. och. nu. just nu. carpe diem.

nu dags för jonas the chef´s specialdrink. varm choklad med cognacsgrädde. o lord. till detta förhoppningsvis djurdokumentärfilm. annars the notebook.






Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-10 21:21:17

He he he, ja båda våra morror hade kommit längre i barnafödandet i vår ålder. Men men, vi har ju hunnit med en massa annat. Fortsätt ta vara på de små stunderna med cognacsgrädde.

Postat av: Karro

Publicerad 2009-03-10 21:21:45

Namnet kom inte med innan.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-13 19:15:40

Hade du jobbat sent i onsdags hade du fått se mig..va inom en snabbis juh. Men men det kommer fler gånger!

Postat av: Julie

Publicerad 2009-03-13 21:04:52

Mitt namn kom inte heller med.. :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela