kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

..i have held the hand of a devil..

Publicerad 2009-07-02 22:23:52 i Allmänt,

trevlig stämning på punch i tylösand. tonfisken utmärkt. fasansfullt gott rosévin. sedan den där drinken. den var inte dum. på vägen hem såg jag tre kaniner.

michael hittade mitt tele från min förra kamera (som lyckligtvis passade även till digital! hallelujah) och började paparazza runt i trädgården. hängde i rosenbusken och lyckades fånga laban på bild. söta laban som älskar sin boll så mycket. som inte vågar komma fram. som bara tittar.

övar på mitt tal i kyrkan.. starkt behov av snabb energi. annars stannar ericas hjärna.  lånar flitigt från en text ur profeten. i kyrkan får det ändå vara en viss ordning. ingen top-ten-lista där. får bli på festen. different kind of list.

ni föddes tillsammans och tillsammans skall ni alltid vara
ni skall vara tillsammans när dödens vita vingar skingrar era dagar
ja, ni skall vara tillsammans även i det tysta minnet av Gud
men låt det finnas rymd i er samvaro
och låt himlens vindar dansa mellan er

älska varandra, men gör inte kärleken till en boja;
låt den hellre vara likt ett öppet hav mellan era själars stränder
fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare
ge varandra av ert bröd, men ät inte av samma stycke bröd
sjung och dansa tillsammans och var glada,
men låt var och en av er få vara ensam,
liksom strängarna på en luta är ensamma även när de vibrerar av samma musik

ge era hjärtan, men inte i varandras förvar,
ty endast livets hand förmår rymma era hjärtan
och stå vid varandras sida, men inte för nära;
ty templets pelare står åtskilda
och eken och cypressen växer inte i varandras skugga





Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2009-07-03 18:20:59

Lycka till med talet du skall hålla i morgon.Till oss anländer snart 3 av bröllopsgästerna:-)

Postat av: Julie

Publicerad 2009-07-04 09:52:04

Åh den första bilden haha gott med choklad!

Lycka till med talet idag, men tror att det ska gå fin fint!

Postat av: Neson

Publicerad 2009-07-06 18:04:16

hej där, talet du höll i kyrkan var jätte fint, började gråta bara efter första raden.. typiskt.. samma sak när du höll talet vid middagen. även fast tio i topp listan var rolig så grät jag.. jag kunde se mig lilla ison framför mig precis så som du beskrev henne ;P take care! kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela