kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

the great escape

Publicerad 2010-01-19 22:53:14 i Allmänt,

ias födelsedag skulle firas så vi tog in på emma&tonies b&b. sedan tidigare visste vi att servicen där är alldeles enastående med kylda drycker och chokladaskar, nötter och dadlar vid sängens fotända. så även denna gången. micke envisades med att klappa oliven och ville gärna fotograferas tillsammans med honom. vilket resulterade i en natt med pipande luftrör. jag tänkte att det måste vara ungefär så här det måste låta i en musfamilj med färska små ungar.

lördag=loppisdag. ett efterlängtat besök på bra&beg med nya tekoppar på fat samt stickad smorslig kofta.  m tröttnade ganska fort och tyckte det var viktigt att gå ut i förväg och värma upp bilen ;) hans belöning kom dock på snabba cash senare på kvällen. succéfilm.

kalaset var mycket trevligt som vanligt med mycket trevliga bakverk. som vanligt.

när min åka-hem-igen-fan-vad-tråkigt-depression redan var i full gång fick jag besked om att jag skulle bli bjuden på ytterligare en biofilm, nämligen avatar. vilket lättade upp stämningen avsevärt. lägg gärna märke till mina fina 3D-glasögon som skulle användas under filmen.

och förresten. på emmas jobb har de sveriges godaste räkmackor. tror jag åt tre. det är något med den röran och de handskalade räkorna. och så den lite sega tekakan. jag vet inte. en gång bytte jag ut mot bakad potatis. bara för att variera lite. visade sig vara minst lika trevligt.



Kommentarer

Postat av: Leo

Publicerad 2010-01-21 19:42:24

Hej!!!

Ni glömde att säga hej när ni var på stortorget i lördags ser att ni var där eftersom varubussen står bakom M

/Leo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela