kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

festival

Publicerad 2008-11-18 20:06:03 i Allmänt,

julen har börjat. hos mig.

invigde julen igår. värvade michael till kaspar i nudådalen. hela kalendern på 5 timmar. festival kan man säga. till det glögg och pepparkakor. vin och kaffe. carbonara och daisy. bilen startade inte heller. en liten detalj. har ägnat så mycket tid på ilska och självömkande gällande bilen så jag tror jag tömt mig på ord där. lämnar det åt sidan. åtgärdat nu ju. allt bra. julen är här. hemma hos mig. när får man ta in sin julgran?

hittade min jesusfamilj också. lilla jesuschild ligger där och är söt. hängde upp mina två nya rosenkransar som jag fyndade i jennys affär i askersund. äntligen förresten. hur många gånger har jag letat efter dem där? för den som ännu inte kände till det så samlar jag på religiösa symboler. kan inte få nog. den som såg min resväska när jag kommit hem från prag senast vet vad jag talar om. madonnor, ikoner, halsband, små jesusfamiljer i julkulor som man kunde öppna. allt. vilken trip. de spelade hallelujah för mig i kassan i den lilla katolska butiken när de såg vad jag handlat för. en månadslön för dem.  bara katolska symboler. jag tror de gillade mig. 
 
bästa julkalendern någonsin.
http://www.youtube.com/watch?v=J0KohWEjQUY

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2008-11-19 09:46:18

Ååååå detta gör att jag saknar dig i Öret ännu mer! Att du börjar med din jul så tidigt! Typiskt dig att inte kunna vänta. Men varför vänta på något så kul som julen. Jag håller med, fira den längre istället. För min del kan du ta in julgranen nu. Glad för Mickes skull att han får tillfälle att fira jul länge nu när han träffat en sådan julentusiast! Och lite avis e jag;-) spara någar sådana goda chokladtryfflar till mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela