kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

Leonard, i believe i may have a first sentence..

Publicerad 2008-11-03 22:22:01 i Allmänt,

borde städa. borde diska. borde sluta tänka. borde läsa mer. borde svara på alla brev. borde tända ljus. borde måla mer. borde promma mer. borde skaffa tillbaka mitt kameraprogram till nyagamla datorn. borde ringa mamma. borde betala räkningar. borde räkna mina pengar. borde byta skiva snart. borde lägga på fodralet på soffan. borde gå mer på loppis. borde försöka minnas vad som är roligt. borde svära mindre. borde slå upp alla ord jag tänkt på. borde leta på den där ganska-viktiga-grejen som är borta. borde sortera mina bilder i fina mappar. borde måla över bordellväggen. borde göra så mycket.


när man säger ett ord sådär mycket så förlorar det sin betydelse. när man säger det högt för sig själv sedan så vet man ej vad det betyder. gaffel. vi brukade ha det som exempel, mina syskon och jag. gaffel.


nu borde jag fika. det gör jag härnäst. borde ta en dag i taget. den dagen börjar nu. alla mina borde-ord har nog säkert förbrukats nu ändå. hur många får man egentligen? så många kan det inte vara. väl?

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2008-11-04 14:34:05

Hej Hej! jag måste vara den första att kommentera. Vilken start på din blogg:-) Slår lite huvudet på spiken, alla borden o måsten här i livet. Dags att vara nöjd över det man verkligen gör kanske.... Ta hand om dig!

Postat av: Christina

Publicerad 2008-11-04 15:11:18

Jaha är Freja o jag Ensam hemma.Freja ligger i hallen o surar för att hon inte fick följa med Kinna i bilen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela