kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

påsk nummer två utan gömda ägg och kartor.

Publicerad 2009-04-12 19:38:47 i Allmänt,

vad är det som håller på att hända? det är precis som om man blivit gammal och vuxen. jag förstår i n g e n t i n g . plötsligt inga viktiga äggletarkartor längre. inga äggboden-flak-istället-för-påskägg-ni-är-ändå-för-stora. inga ägg i dammen. ingenting.  förra året sälen. nu falkenberg. äggen uteblev. påskägg på posten fick jag förresten. det var trevligt som bara den. och jo. ett påskägg till fick jag. ett jättefint chokladägg som var fyllt med en allt annat än medioker cognacstryffel. jag var tvungen att ta ett litet bett på en gång. det var så fantastiskt att jag kände (till och med jag alltså) att jag måste spara det här till senare. kaffe, tidning, choklad-cognac-ägg. det ultimata. packade fint och försiktigt in my precious chokladägg i den lilla cellofaninpackningen igen. stuvade undan lite och gick ned för att tvätta. sent, för sent kom jag på att det fanns ett chokladmonster kvar i lägenheten. men en gåva är en gåva. inte sant? nej. en gåva är till för att delas. långfredagens nya erfarenhet. väl tillbaka uppe fann jag mitt stackars ägg (eller vad som var kvar av det) runt munnen på m. jag skulle bara smaka. sen var det så gott...

istället middag hemma. lamm förstås och så en trevlig jonas-tipsar: chokladfondantgrej. blev alldeles förträffligt trevligt får man faktiskt med gott samvete erkänna. ovanpå dessa trevligheter en solnedgång vid havet. och en till. och så roadtrip till gällstad. fika på vägen förstås. dit och hem. yeahyeah.

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-04-13 09:19:45

Ååååå så nice vid havet och med roadtrip. Ska nog ta och sno det tipset om solnedgång vid havet, har inte hunnit med det än.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela