kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

soffagropp

Publicerad 2009-04-06 16:41:08 i Allmänt,

halmstad today. försökte hitta något trevligt men det skulle visa sig vara ganska lönlöst. halmstad är ingen rolig stad. iallafall inte idag. det finns en del saker jag saknar med örebro. ganska många när man tänker på det. och när man jämför. var inne på en kaffe- och te-affär. ingen som pratade med mig där inne. ingen som frågar om syrrorna och ingen som frågar hur det går med bageriet. ingen som berättar gamla kärlekshistorier och inga temperaturskonversationer. NOT the same alltså.    går över torget. ingen som ropar eller vinkar från sina grönsaksstånd. ingen som skojar om rotfrukter. ingen entusiasm över de nya tomaterna. inga historier om hönsen. ingenting. inte ett knyst.      besöker ett coffeehouse. ingen som ger mig gratis kakor. ingen som gör sådär fina  kaffedrinkar. ingen som man kan diskutera frisyren och de tajta byxorna på. ingen säger ha en bra dag.  ingenting.   väl tillbaka i falkenberg hittar jag äntligen den där second hand-marknaden som jag letat efter. lite samma sak där. ingen som tar med mig på lagret och visar ännu ouppackade fynd. ingen som visar mig vägen till ikonerna. ingen som frågar om jag orkar bära. ingen som frågar vilken bil jag har idag. ingenting.    ingen känner mig här. i halland är jag genomskinlig. transparent. saknar hemma lite. just idag. saknar när jag tänker på det och när jag upptäcker att något fattas mig här. som sådana här dagar.

att istället glädjas åt: 

den lilla cutiepie-en i skyltfönstret. återkomsten. soffagroppen som visade sig vara en hon.
den trevliga tavlan som jag fyndade.
michael som remains positiv och snäll när jag är gnällig.
det, faktiskt, goda kaffet på espressohouse.
solen
mina vita skor
frukosten på grand imorse
being alive


Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-04-06 23:11:04

Jag tror jag förstår dig precis. Ingen som vill fikar med en i timmar, kanske inte ens fikar, kaffen är slut för längesedan, men man sitter kvar pratar. Om allt, inget, det kan vara tyst också, eller en kommentar om något konstigt klädval, eller ska vi inte ta en chocolat cake. Hehe, detta och du är en av många saker jag saknar från Öret och Åmmet. It´s not the same, everything changes. Men jag tror att det goda "här nere" övervinner annars skulle vi inte stanna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela