kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

the waste land

Publicerad 2009-08-04 22:55:18 i Allmänt,

det fanns en tid då jag lätt kunde analysera och rensa fram alla intertexter i eliots the waste land. en tid då jag lätt kunde räkna upp alla inblandade och deras olika roller och släktskap i dramer som medea och agamemnon. det fanns en tid då jag läste en roman om dagen. det fanns en tid då min hjärna kändes meningsfull. jag känner inte det längre. jag vet att det finns där inne. någonstans. och jag vet att det finns andra viktigare grejer än vilken sida den gravade ligger på. och att bregottpaketen ska ligga med texten rätt. jag vet det för jag längtar bort dit igen. jag minns att jag tränade min hjärna varje dag. stimulerade. inspirerade.

jag gillar mitt jobb. jättemycket. jag saknar vissa grejer bara. jag saknar att ha tid att läsa en hel dag. jag saknar doften av dammiga böcker inne i den låsta avdelningen på biblio. saknar doften av STUDIER. ny kalender. nya pennor. nya böcker. nya papper. nya kläder. saknar att ha tid. saknar dantes inferno.

ikväll läser jag t.s eliot.

those are pearls that were his eyes. Look!

Kommentarer

Postat av: emmah

Publicerad 2009-08-05 06:01:10

Hm:) nästan att jag saknar det också. Man kunde ringa och fråga vad du gör på hur många olika sätt som helst. Alltid samma svar, Jag forskar.

Om vad?

Postat av: H

Publicerad 2009-08-05 19:33:03

Erica, din hjärna är meningsfull. Om du tvivlar på det så kan jag tala om att både du och din blogg är bra bevismaterial. Du är kreativ och rolig, och även om jag inte kände dig under "en roman om dagen"-tiden vet jag att du har brains (även om du kan vara ologisk). Vill du ha djupa diskussioner över laxtallrikarna på fredag? <3



Dessutom är du världens bästa surrogatmamma åt lilla Possum :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela