kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

i went to the woods..

Publicerad 2009-08-06 18:13:02 i Allmänt,

...because I wanted to live deliberately, I wanted to live deep and suck out all the marrow of life, To put to rout all that was not life and not when I had come to die Discover that I had not lived  (H.D Thoreau)



mitt lexikon. allt skulle vara så mycket bättre och tryggare om mitt lexikon fanns med mig. någonstans under färden och flytten till falkenberg har jag förlorat det. som hade det någon slags symbolisk mening.  igår såg jag en fiskmåsmamma med två, vad jag tror var, stora grå bäbisar. de gick och strök sig runt mamman och hela tiden liksom mot hennes näbb. som om de skulle fynda något där. hon verkade mest besvärad av de två. de två grå som nu var i hennes storlek och väl borde leta sin egen mat. latmaskarna. hursomhelst. det jag ville veta var om fiskmåsbarn var grå. så stora barn. tänk det där lexikonet som jag så argt kastade i golvet när jag fick det. vem vill ha ett lexikon i födelsedagspresent liksom. my god. att jag sedan använde det varje kväll som skönlitteratur kanske skulle tystas ned? men det var min avslappningsgrej. nu hänger istället en orange spikmatta bredvid sängen. som avslappnar mig för mycket. som får mig att somna.

varbergs kurort, vårt andra hem som m brukar säga. man borde inte kunna vakna vansinnig när man är på spa. men det kunde man. stackars m som råkade vara vaken fick erfara min morning-RAGE innan jag stampade iväg i långa korridoren bort till badet. efter tjugo minuters bubblande är man i fin form varpå jag kom på den briljanta idén att man borde skaffa bubbelbadkar. tänk, börja dagen med avslappnande bubblor. aldrig arg. aldrig rage inside. fast bubbelbadkar ingår nog inte i hyresvärdens budget. och definitivt inte i min. men en sodastreamer (tänk vilken miljöbesparing med tanke på alla mina köpflaskor) ska jag ha. bubbel som bubbel. eller?

bad att få köpa med spa-brödet hem. ljuvligt är det. fishen var utmärkt. de kan mat därborta.

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2009-08-06 19:30:30

men Erica, sv.wikipedia.org?

Där finns ju nästan vadsomhelst. Annars på engelska. Mås heter Seagull, väl?

Postat av: erica

Publicerad 2009-08-06 19:55:17

hehe jo. men det är inte detsamma. inte när man är på resa. sen själva grejen. bläddra liksom ;) heh. annars googlar jag allt. ja. seagull

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela