kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

hotell skansen båstad

Publicerad 2009-12-20 20:06:55 i Allmänt,

vi skulle fira min födelsedag. lite i förväg. lite extra. lite i smyg. m hade fixat något alldeles extra menade han. och jag skulle älska det. jag som precis börjat vänja mig vid varbergs kurort. men okej. prova något nytt är viktigt.

jag hade bara varit i båstad en gång tidigare och då på danska glassbaren. ett alla tiders besök visserligen men detta skulle komma att bli det bästa.

vägen till kallbadhuset var livsfarlig. många blöta tassar hade redan gått där fram och tillbaka och när vintern kom till båstad hade detta förstås oundvikligen resulterat i en halkbana. varken mer eller mindre. men när bambisarna i sina morgonrockar väl kommit fram väntade det jättevarma badkaret någonstans där bakom all ånga. tassarna var vid det här laget förvandlade till isbitar och knakade skönt i det varma vattnet. vad som följde sedan kan endast förklaras som ett hallelujah-moment. bästa badet ever. man fick hela tiden doppa huvudet i värmen för att inte ha för många istappar dinglandes i nacken. men det var underbart.

på kvällen åt jag svampsoppa med lokaluppfödd kyckling och jordärtskockspuré. till förrätt. sedan traditionell oxfilé tournedos med bearnaisesås och rostad potti samt bacon och smålökar. kvällen fullbordades sedan med irish coffee.

frukosten imorse orkar jag inte ens tänka på.

tack m för den bästa presenten någonsin.

nu snöar det


Kommentarer

Postat av: Juliette

Publicerad 2009-12-20 21:05:50

Åhhh där var prinskorvarna! Gud, ser ju helt underbart ut! KRAM

Postat av: Karro

Publicerad 2009-12-22 13:06:02

Guuuuud så härligt!! Det var hela du värd! Ses imorgon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela