kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

interfood 2009

Publicerad 2009-05-19 21:03:29 i Allmänt,

mat- och vinmässa i göteborg.. vilken succé. emma och jag minglade runt bland ekologiska teer, lattes, praliner, vin och gammal dammig konjak. på vissa ställen fastnade man kanske lite extra länge. vissa andra lite kortare. jo just det. jag åt ostron för första gången. var ganska trevligt. en smula överskattat tycker jag nog men verkligen inte så illa som jag föreställt mig. som en god kallsup ungefär. eller god och god. men fresh. rökta räkor var också en höjdare. våra snälla chefer bjöd på grillbuffé. köttet var succé. märkligt trevligt att sitta och dricka rödvin till lunch på en måndag. och ännu mer det som följde efteråt.. i början svalde vi allt. efter 15 sorter var det inte lika kul längre. då fick man börja spotta. dagen gick förvånansvärt fort och jag ville inte att den skulle ta slut. vilket paradis för en mat-och eko-nörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela