kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

Sunday morning, praise the dawning

Publicerad 2009-05-24 23:03:56 i Allmänt,

bröllop igår. någon som jag faktiskt kände till för en gångs skull. och här var till och med tårtan god. en annan trevlig överraskning var den duktige bartendern som delade ut drinkar till höger och vänster. bokstavligen. och det blev en del.. väl hemma byggde michael chips-slott i sängen. jag önskar han hade tänkt igenom det hela, inte bara en utan två gånger innan. för att lägga sig i sängen på chipssmulor är inte så skönt och peeling-artat som det kanske kan låta. min stackars klänning som jag skulle ha på ias bröllop är nog ganska broken. det var något fel på de där hotshots-glasen. de liksom läckte på något vis. jag fattade ingenting.

trots rullgruset i sängen sov man nog ganska bra. tills det var dags att ge sig iväg till båstad för möte på trevliga café utsikten. och eftersom det är ganska ansträngande att vara assistent till en rockstar så var jag helt enkelt tvungen att ta igen mig med en glass med punsch på danska glassbaren. det var en riktig överdängare till glass. här snålades inte med spriten.

som de flesta känner till så kan jag inte äta godsaker utan att väga upp det med salt. och eftersom det låg en pizzeria/restu snett över gatan så.. (av någon outgrundlig anledning har jag alltid haft en viss svaghet för sådana tillfälligheter. ställen som ligger precis mittemot varann eller bredvid. tänker naturligtvis i första hand på egg&milk och det franska på övre husargatan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela