kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

a highway with no one on it

Publicerad 2009-05-16 23:36:00 i Allmänt,

vilken tur jag har. att det finns så snälla sponsorer. fast det där låter ju dumt. sponsor är väl det som ligger längst bort ifrån vad han är. och vad som är minst viktigt. för vet du, m,, framförallt är du en bästa vän som man kan byta kläder med. en bästa vän som man kan vara ful med. en bästa vän som man kan skoja om laban med. laaaban, kom hit. någon att bråka med. någon att skrika åt och sedan skratta med. någon att äta frukost med. någon att vakna bredvid. någon att känna att man lever carpe-diem med. någon som frågar hur det är. någon som skriver meddelanden på toapapper. någon som går in med skor. någon som kliar mig på ryggen fastän det är han själv som gillar det. någon som skrattar åt mina gummifötter. någon att åka till shell med mitt i midnatten. någon som gillar mig trots min handfatsmani. någon att reta sig på för småsaker. någon att se samma musikvideo med tretton gånger i rad med. någon att dela ben&jerry-paketet med (på denna punkten dock viss tveksamhet men hellre ha någon att dela med än inte ha någon, om man skulle vilja. tänker jag.) någon att vara löjlig med. någon att prata för i sömnen. någon som vill att jag ska läsa i soffan. någon att dela lukten-av-en-ny-tidning med. någon som hälsar på gula fält. hallå raps. någon som tar mina byxor hela jäkla tiden. och mitt blomvattenspray. och min kräm. och mitt schampo. och som jag ändå inte kan motstå. i wanna love ya and treat you right. i wanna love ya every day and every night.

men ett par nya skor är mer konkret och tyvärr mer vanligt att berätta om, bara nu när jag ser honom stå där inför finklädda gäster, spelandes suspicious minds vet jag att jag vill att detta moment ska vara för alltid. just i denna sekunden. just nu. because i love you too much baby. but still. the shoes.

göteborg igår igen alltså. nödvändig frukost på egg&milk. och så magasin 11 för lite kaffeinspiration. hon kan göra cappuccinos hon. på kvällen spelning i kungsbacka. de kunde INTE göra cappu. vilseledande illy-skylt skulle jag vilja påstå. trevliga dock.  väntan förgylldes med håkan nessers förklaring till kim novak-boken. mycket riktigt som jag vetat hela tiden. heh. erik och inte edmund. han avslutar dock med ett citat från sig själv. lita aldrig på en författare. påbörjar anna gavaldas nya bok ikväll. hon är duktig hon.



Kommentarer

Postat av: jenny

Publicerad 2009-05-17 05:13:43

åååå vilka vackra skor!! hade vart kul å se er snart! Kram på er båda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela