kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

its all good

Publicerad 2010-04-15 19:34:49 i Allmänt,

galler-chokladen med cointreau är tillbaka på ica i kungsbacka efter ett alldeles för långt uppehåll. vilken lycka. själva meningen med allting i en enda tugga. mycket effektivt. ja ni ser ju själva.

vilken mysig ledighet som varat i hela två dagar. två dagar är egentligen alldeles för kort tid men väldigt underbart att vara ledig mitt i veckan när många andra stackare sitter på sina kontor och bligar fram bakom sina dataskärmar då och då, på oss som sitter och grillar nedanför :) och i göteborg är det inte alls lika många att trängas med på stan. ändå är det fullt av flugor på uteserveringarna. (flugorna är egentligen människor med alldeles för stora solglasögon). och fastän jag aldrig någonsin var fluga och satt på uteservering så får det mig att sakna örebro. liksom liv. i falkenberg är det underbart med hav och så. men själva stan andas död och kanske lite depression. men snart kommer de. turisterna. då blir det liv i luckan och man klagar på det istället.. tänk om man skulle bli nöjd någon gång. fast då skulle man inte få så mycket gjort. inte mycket att sträva efter eller att längta till. eller att drömma om eller tänka tillbaka på och sakna.

ledighetens top3

hittat boende i chianti. på vingård. hallå perfekt.
kaffe på uteplatsen
grillpremiären

bubblare: cointreau-chokladens återkomst.




Kommentarer

Postat av: mockapocka

Publicerad 2010-04-15 22:07:15

Jag tror jag måste komma ner till dig och äta någon dag. Bilderna ser bara helt förföriska ut.

Postat av: erica

Publicerad 2010-04-15 23:00:22

ja.. det borde du verkligen göra :) vore så kul!

Postat av: emma

Publicerad 2010-04-16 05:35:26

återkomsten!! jag tror inte vad jag ser

Postat av: Karro

Publicerad 2010-04-16 19:31:43

Ser hur gott ut som helst. Tänkte på Bara Vara idag, du vet det är snart två år sedan vi satt där och såg Jocken innan jag stack till England. SJUKT!! Boende på vingård!!!? Halllåååå!! Ni skall ju komma hit??? Glöm inte det! ;)

Postat av: erica

Publicerad 2010-04-19 14:12:46

jo jag vet att vi ska komma till er. däremot kanske vi inte kan komma förrän våren. får se när jag får ta ledigt. och hur min ekonomi fungerar ;) men jag ser mycket fram emot sydafrika :) :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela