kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

solrostjuv

Publicerad 2010-04-29 21:49:35 i Allmänt,

kryddträdgården utökas. nya spår i jorden och tomma solrosskal. blir nog inga solrosor. någon verkar ha grävt upp och ätit dem. undrar vem?!

tomatskottet som jag fick av madde på posten (!) var död i några dagar men vaknade upp och bestämde sig för att leva. när de blir stora ska de få komma ut i vida världen har jag lovat dem. eller deras barn iallafall.

raisin sourdough igen. har inte bakat dem sedan jag bodde i örebro men de smakade precis som jag mindes dem. mitt favoritbröd. ett tjockt lager smör och gott kaffe. say no more.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2010-04-30 16:14:30

vilken krydd garden! Den där måste ju tas väl om hand när ni reser bort. det ser ju jag det ;) förresten så älskar jag brödet jag vill ha det här och nu

Postat av: Karro

Publicerad 2010-04-30 19:29:56

Mycket härligt alltihopa!

Postat av: Monica

Publicerad 2010-05-17 16:00:39

Ojojoj vad det ser gott ut alltihopa...kan man möjligen få receptet på surdegsrussinbrödet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela