kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

vårigt pastelligt

Publicerad 2010-04-05 17:28:53 i Allmänt,

frukost på egg&milk. bagels och mysig varm choklad i pastell. mickis testade js idé om pancakes, lönnsirap och bacon. samtidigt. gjorde väl succé kan man säga.

köpte med bergstrands espresso forte hem. det godaste kaffet rostas faktiskt inte i italien utan i göteborg :) så det så. har nog provat hundra olika sorter men det jag alltid återkommer till är bergstrands som har den allra bästa eftersmaken.

ikväll väntar påskmiddag. mycket trevligt och min första såhär på påskens sista dag. finns inte mycket som vinner över att sätta sig ned och äta vid ett dukat bord med mat som någon annan lagat. hörde boråskocken i andra luren stolt berätta att råvarorna kom från laxbutiken.. hello irony.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2010-04-05 19:36:27

åh nej vilken choco latte den skulle jag egentligen behöva just nu. eller kanske allra helst din egen gjorda specialare. godaste någonsin

Postat av: mockapocka

Publicerad 2010-04-05 20:30:27

Bergstrands säger du...är det just den nymalda (till espresson) eller är även den vacumpackade (till den gamla vanliga bryggaren) bra?

Måste nog testa.

Postat av: erica

Publicerad 2010-04-06 00:36:34

nej det är espresso som gäller. den vacuumgrejen har jag inte provat så vågar ej rekommendera. men espresso. min kvarn gick sönder så har fått be om espressomalet i butiken men det är fresht ändå och helt ok. men bergis har den rätta känslan för gott kaffe så jag kan tänka mig att det är helt okej med färdigpackat också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela