kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

karma

Publicerad 2010-02-13 09:43:03 i Allmänt,

jag klagade på städningen och hur golvet skulle vara tomt innan man kunde dammsuga. vilket problem. fastän han säkert gjorde sitt bästa. dagen efter fick jag mitt straff. fröken perfekt hade inga nycklar till jobbet. borta. att ringa och väcka chefen klockan sju är inte så värst. det visste jag mycket väl för jag har gjort det förut. men aldrig av denna anledningen. aldrig på grund av något JAG gjort fel. för jag tappar inte bort saker. så är det. jag säger alltid att man får vad man förtjänar och att dåliga grejer kommer tillbaka till en. förr eller senare. precis som goda gärningar belönas. när man kanske minst anar det. nu gick det väldigt fort. så inga dåligheter utan goda. en dålig lista måste genast vägas upp med en bra. för man kommer inte sluta reta sig på saker. istället får man komma ihåg att nämna de bra sakerna också.

10 things i love about you

1.livemusik i badrummet när man duschar. gitarr och sång
2.matlagningsentusiasmen som lyser i ögonen när middagen presenteras
3.imitationerna
4.alla sladdar som rullas ihop på sitt speciella pedantiska sätt
5.hundnäsan. sniff sniff
6.åka bil och lyssna på samma låt 12 gånger i rad
7.rastlösheten
8.popcorn på tallrik
9.nyfikenheten
10.impulsiviteten



10 things i hate about you

1.skospår i hela lägenheten. och i värsta fall. sand
2.alla a-fil-skålar. oursköljda och gärna med müsli fastklibbat
3.ska bara
4.tidsoptimismen
5.kläder överallt
6.o-kontaktbarheten vid poker ;)
7.att du somnar fem minuter efter att filmen börjat
8.att man knappt hinner äta upp
9.öppna en ny förpackning innan den förra är slut
10.impulsiviteten


när jag kom hem från jobbet och när jag som minst förtjänade det, stod en vas med röda rosor på bordet. samtidigt som disken liksom byggde bon och gångar på diskbänken. men det dimmades liksom ut och jag glömde bort att titta in i köket mer den kvällen. istället miles davis i soffan med coffee.

risotto är nog förresten det godaste man kan äta. om man skulle äta något varje dag skulle jag kunnat äta risotto.




Kommentarer

Postat av: äna

Publicerad 2010-02-14 04:58:38

tänk dig att klockan är fem, jag ska cykla till jobbet. lyssnar på with or without, läser denna texten. herregud började ju nästan gråta. gillar imitationerna bäst ju, hehe.



ps. svenska kaffe är ju bäst. 2 veckor sedan sist. ds.

Postat av: emma

Publicerad 2010-02-14 06:03:57

risotto. älskar den med svamp som du gjorde ibland :) så god

Postat av: Karro

Publicerad 2010-02-14 08:50:46

Gud vilken super lista eller listor! Skall nog gora en till Steff tror jag. Man stor sig pa mycket nar man gar hemma hela dagarna. Take care!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela