kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

miles away

Publicerad 2010-02-23 16:26:34 i Allmänt,

min mästerkock har fått pannkaksmani. varje dag nya pannkakor. till frukost eller mitt i natten. pancakes everywhere and all the time. men jag gillar. 

en fågel satt och glodde ilsket när vi åt pannkakor till frukost. det var lite som att den ville demonstrera sitt missnöje med snön och att det inte alls var så lätt att vara fågel och vara på utsidan och titta in. då fick jag lite dåligt samvete och kunde riva fram ett speja-bröd ur frysen samt lite annat. till och med lite macaroni&cheese kunde jag erbjuda ;)  men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. den lille oskyldige svarta byttes snart ut mot en hel fiskmåskoloni som härjade vilt utanför fönstret och skrek och höll på. ett litet skådespel.

jonas kom på besök och godkände morotskakan. sedan var business-snacket i full gång. till det lite jazz, rödvin och mysbyxor. lovely.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela