kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

retreat

Publicerad 2010-05-27 23:57:37 i Allmänt,

mysiga juliette var på besök. så länge sedan att jag glömt hennes dialekt. hur mycket liksom. men när hon kom hit var hon precis som vanligt. eller nästan som vanligt. hur trevligt som helst var det. jag var tvungen att bjuda henne på kött. jag minns det med henne, att hon älskar sitt kött.

mickis tog med mig på en livsnödvändig retreat. god mat och varma bad efter lång havspromenad. ovanpå detta yoga. namaste. när vi kom hem var vi alldeles utsvultna efter hälsohemmets förvisso fantastiska mat. men ändå. grillspett kändes länge sedan. och hallon har blivit en favorit i fruktsalladen. färska importerade som faktiskt smakade överraskande mycket hallon.  

hemma på hallgolvet väntade ett grönt buckligt paket. det visade sig att ia skaffat sig en ny hobby.. att tova grejer. räkor, kanelbullar och rosor. vilken grej. och att sy väskor. en av dessa fick jag alltså med posten. en toscana-väska att bära baguette och vin i. på utflykten. där ser man. vilken rolig överraskning. den lilla rosarandiga grejen är alltså ingen larv utan en räka. kunde man inte se det??


bäst just nu

den gulliga räkan. tovad.
sting & trudies yoga-dvd - hallå jag längtar till toscana
hallon i fruktsalladen
vita mysdressens renässans
kexchoklad
spontana buckliga paket



Kommentarer

Postat av: Juliette

Publicerad 2010-05-28 16:51:17

det får inte gå så långt mellan gångerna så slipper du bli så chockad av min dialekt! ;) och tack för köttet och allt annat den dagen! det var verkligen supersuccé!

Postat av: Hedda

Publicerad 2010-05-28 20:32:45

Åh, the famous räka! Så söt den är!

Postat av: kristin

Publicerad 2010-05-29 22:51:09

vad mysigt med yoga. jag minns yogan i rosta o sista gången fick vi fruktsallad med grädde o nötter... läääänge sen, i ett annat liv liksom

Postat av: Karro

Publicerad 2010-05-31 15:28:59

O my good!! Vilken superräka! Kameran med på gymet, en självklarhet?! Ha ha ha!

Postat av: erica

Publicerad 2010-06-01 18:51:15

hehehe ja såklart, den är med överallt. men det var på kurorten och inte så seriöst gymmande precis.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela