kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

veckan som var.

Publicerad 2010-10-18 12:31:43 i Allmänt,

början av veckan tillbringades mestadels under täcket läsandes tidningar och kokböcker. jag är inte så bra på det där med att inte vara rastlös men fick roa mig bäst det gick. när jag vaknade på söndagen kände jag mig som 75 år med svullna leder och röda utslag på hela kroppen. var kom det ifrån?! på måndagen gick jag entusiastisk till jobbet och försökte att inte låtsas om mitt tillstånd. men mina muskler kändes helt förtvinade och det kändes som om jag legat ned och inte rört mig alls på två månader. varje steg en ansträngning. jag förstår inte var detta kom ifrån eller varför. jag fick gå hem och kurera mig. hemmatiden ägnades åt en fördjupning i sopperioden samt chokladtryffel-tillverkning. och det som blev över fick bli en stärkande chokladmask ;)

maria var snäll och kom med min älsklingsrätt. typiskt att de ska äta det just när jag är sjuk. men tur att man har snälla kollegor :)

idag dricker jag espresso med vispad grädde i brist på mjölk. visar sig vara riktigt trevligt. och så har vintern kommit hit lite. hoppas den stannar. min bakelsemössa håller formen ännu. vilket fynd. och jag tänker på hur mycket jag saknar den tiden i örebro. och när ia köpte sin åhman-jacka. jag vill också ha en åhman. åhmanjackan, den gula saaben och bra och beg. det känns så länge sedan nu men jag minns till och med hur det luktade i saaben. i n n a n  räkfrossan.

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2010-10-19 13:07:21

Ååååå att du alltid skall få mig att längta hem lite extra. Fastän F-berg inte är hemma, hemma, men det spelar visst ingen roll. Fy fn så najsigt!

Postat av: ia

Publicerad 2010-10-19 13:50:56

jag har inte tänkt på saab-lukten på länge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela