kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

buon giorno

Publicerad 2011-04-09 18:28:37 i Allmänt,

efter frys- och kylskåpsinventeringen ligger nu följande på mitt bord..

fläskfärs, salvia, oregano, vitlök, ett halvt morotsknippe modell mini, broccoli, sockerärter, grädde, ägg och gräddfil. 

vad göra.  

på min vänstra sida står ett halvdrucket glas italienskt rött. om tio minuter kommer jag ha svaret och om ytterligare någon tid kommer resultatet ligga på min tallrik. men just nu vet jag ingenting.

små basilikafrön har flyttat in i ett eget fönster-växthus. jag hoppas de ska trivas och växa ur kläderna snabbt för det är inget vidare tjusigt hus de bor i. men jag tänker mig en basilikauppfödning där ute sedan. när det blir ännu varmare.

idag har jag suttit ute i solen och druckit kaffe. mest hela dagen. det gäller att passa på nämligen för imorgon har jag tagit en extradag på jobbet. stort misstag som man alltid kommer på när det väl är dags. egentligen har jag inte tid. jag borde studera i min hemma-skola. tre italienska språkkurser har jag lånat på bibblan. till sommaren ska jag kunna beställa på restu, kunna fråga om vägen, kunna läsa en italiensk meny och veta vad juni och juli och de andra månaderna heter. jag ska även kunna räkneorden. de ord som fastnat sedan igår är barba. italienska för skägg. la barba. bara att tänka på barberare. klart roligaste ordet. barba.  


Kommentarer

Postat av: monica

Publicerad 2011-04-10 15:21:29

Nu ska jag också låna italiensk språkkurs på bibblan. Vill också lära mig skägg och annat viktigt.

Postat av: Karro

Publicerad 2011-04-10 15:29:52

Ha ha ha ha! Jag dör! Det viktigaste ordet av dem alla, barba. Skall börja använda det genast. Stefan, du måste raka la barba idag. Ha ha ha! Skönt att du inte förändras =) Jag är övertygad om att du kommer klara även detta galant =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela