kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

life is good again

Publicerad 2011-04-05 22:23:50 i Allmänt,

äntligen kom måndagen den fjärde. ia-till-göteborg-datumet. jag hade nästan glömt bort det för det var så länge sedan vi bestämde det men så var det plötsligt dags. micke gjorde oss sällskap på egg&milk. det var ett mycket trevligt besök och inte alls lika dramatiskt som sist ia var på ägg och mjölk. och hon tog ingen sån där konstig dricka denna gången.

i haga träffade vi en kompis. soten. han var bara fyra år och då kunde det väl vara tillåtet att vara lite busig menade hans andra kompis, ägaren. den lille gjorde så starkt intryck på oss att ia bestämde sig för att döpa lloyds nya uggla efter just soten.

när vi kom hem på kvällen var jag så trött att det sved i ögonen. förstår inte hur man kan bli så trött av att ha så roligt. men det kanske är just det. alla nya upplevelser. det ögat inte är vant vid. jag var så trött att jag inte ens hetsade upp mig nämnvärt över att jag fått en avi från posten. kaffemaskinen har äntligen kommit! men när vi kom hem var klockan redan över åtta och posten hade stängt. men det gjorde inget.

när vi bodde i örebro åkte vi ofta till stockholm och handlade och fikade och åt. på kvällen satt man i bussen och klämde på sina påsar och kände sig nöjd. väl hemma när man packade upp blev man alltid lite förvånad över hur lite som faktiskt kommit med hem fastän man nästan haft lite dåligt samvete över hur mycket man handlat och slösat. jag tänker på ias påsar som faktiskt var hur många som helst. men nu när jag tänker tillbaka på det minns jag inte så mycket som hon faktiskt köpte. så vad är det i påsarna man släpar runt på hela stan?!

vi hämtade kaffemaskinen iallafall.. imorse. och kaffet smakade bättre än jag kom ihåg det. helt ljuvligt och jag känner mig lagad igen. ganska lagad. detta firade vi med italienska biffar och i skrivande stund ligger m bredvid i sängen och lyssnar på eros. abstinensen är total.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2011-04-06 21:18:59

usch det där egg o milk besöket för några år sedan hänger kvar i minnet. jag får ont i magen bara jag tänker på det.

Postat av: monica

Publicerad 2011-04-06 21:22:30

Man kan bli jättetrött av att ha roligt. Först väldans pigg men sedan massiv trötthet. Tänk bara på alla muskler man använder när man skrattar. Det är ju magen, bröstet och hela ansiktet. Oftast även händer och armar när man slår sig på benen för man skrattar så mycket. Även om man inte skrattar (man kan ha skratt-löst roligt) så jobbar kroppen. Då får man ju hålla sig för skratt. Kan vara hemskt jobbigt.

Dessutom hade du ju varit på STAN. Är inte det jobbigt så vet jag inte vad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela