kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

onsdag torsdag

Publicerad 2011-04-29 23:29:22 i Allmänt,

underbara lediga dagar i solen. som tog slut lite för fort. jag kommer faktiskt inte ihåg när det var så här trevligt två dagar i rad, senast. det har grävts mycket. som mullvadar. sopat och grävt och rivit. myntan från förra året har spridit sig med galopperande fart. även utanför min prydliga steninhängnad har den sökt sig. ut på vilda gräset. jag kan inte låta bli att le en smula åt det hela. vem vill sitta i bur liksom.

fåglarna har fått ett badkar. riktiga fina badkar på fot, fåglarnas svar på tass-badkar, var vansinnigt dyrt och dessutom hade jag svårt att finna det perfekta. man skulle förstår gjutit ett fint i betong. som såna där rabarberblad man ser ibland. jag såg ett fint rakubränt turkost en gång som jag tänker mig när jag tänker fågelbad. dyrt som sagt. istället fick de ett krukfat modell större rejält svart. där kan de ligga och plaska och snygga till sig. jag har gett dem lite blommor också. fåglar är nog så romantiska, de har man ju förstått.

bageriet i slöinge hade väldigt fina seglarbullar. say no more.

Kommentarer

Postat av: lina

Publicerad 2011-04-30 09:15:58

Så fint ni har det, va duktig du är =)=)



Lina

Postat av: emma

Publicerad 2011-05-01 07:19:30

älskar uteplatsen! snart måste vi komma och testa den.

Postat av: monica

Publicerad 2011-05-03 07:08:40

Mysig täppa! Förstår inte alls myntan som vill rymma därifrån. Men vad är en seglarbulle?

Postat av: monica

Publicerad 2011-05-03 07:12:06

Ok, nu vet jag vad en seglarbulle är (googlade). Så du har varit där på Saras bageri i slöinge? Verkar vara ett mysigt ställe.

Postat av: Karro

Publicerad 2011-05-04 00:28:47

Jag bara älskar ALLT med att komma till er på besök =) Grymt bortslämd med mat, efterrätter, dryck oh trevligt sällskap. Take Care!!

Postat av: ia

Publicerad 2011-05-05 20:05:34

så där kan det vara med mynta som vill prova nya vägar

Postat av: erica

Publicerad 2011-05-07 15:40:18

ja, monica, jag är där lite då och då ;) det är ju bara 1,5 mil härifrån och vi säljer hennes bröd på laxbutiken också. de är gooooda. och bullarna var fantastiska. idag fick det bli en sockerkringla modell XL och baguette. ljuvliga baguetter har hon

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela