kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

hembesök

Publicerad 2011-06-22 22:49:04 i Allmänt,

jag hade hört mycket om den nya gäststugan men det gick inte att förutspå hur fantastisk den var. blommiga tapeter som såg ut att vara från tiden, vitmålade höggavlade sängar, korgstolar, pioner, levande ljus överallt, böcker och ett skåp med tekoppar och tekannor.. med lite fantasi kunde man lätt se miss marple sitta där vid vedspisen i en korgstol, stickandes. hennes kofta och stråhatt hängde faktiskt på kroken vid dörren.

vi kom fram vid sjutiden på morgonen, lagom till hammarsbornas morgonkaffe. trots det lockande kaffet bestämde vi oss för att gå och lägga oss en stund. det skulle visa sig omöjligt att kunna somna. istället såg jag framför mig diverse idéer och förslag som jag var tvungen att försöka komma ihåg att berätta när vi senare skulle gå in till värdinnan.

natten därpå drömde jag om en brun råtta som gick lös i rummet. jag sov hela natten och på morgonen kändes drömmen så påtaglig och verklig att jag var tvungen att titta under sängen. ingen råtta. jag minns att jag tänkte i drömmen att det var så typiskt att micke är allergisk för annars kunde vi haft en katt som kunde ätit upp råttan.

på kvällen skulle emma hålla kalas med fördrink och allt. fortsättning kommer imorgon. råttdrömmar är uttröttande och jag måste vila mig.

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2011-06-23 13:00:17

O småkillarna på sitt allra bästa charmhumör

Postat av: kristin

Publicerad 2011-06-25 11:51:51

oj vilken jättefin tunika? klänning? på drinkbilden!!

Postat av: Karro

Publicerad 2011-06-28 14:42:25

Oh my oh my oh my!!! Vilken brat som stod för väckningen och vilken drink!! :O Bara succé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela