kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

julklapparna...

Publicerad 2011-12-16 22:24:07 i Allmänt,

två timmar senare är julklappsinslagningen äntligen klar. för den här dagen. det blir en budgetjul med lite lamt inslagna paket. jag har tappat stinget, verkar det. jag brukade göra riktigt fina personliga paket. med snören av spets eller papper eller hampa. bokmärken och metallhängen. madonnor och kors. roliga avsändare och alltsammans nedstuvat i kökssoffan. nu ryms julisarna i två påsar, ovanpå soffan. entusiasmen är som bortblåst, kaspars hjälpsamma sida till trots. jag vänder mig om efter tejpen och när jag kommer tillbaka sitter kaspar redan och leker med sin julråtta. när jag tar den tillbaka demonstrerar han surt sitt missnöje med att riva julpappret i småbitar. efter att ha bråkat med mig i två timmar ligger han nu och snarkar under soffan. det har varit en lång dag.

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2011-12-17 18:42:47

Precis som en liten hund skall göra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela