kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

julmyset i haga

Publicerad 2011-12-18 00:12:50 i Allmänt,

- men ååh vilken gullig hund / - men herregud vad söt! / - jag döööör vilken gullig! / - kolla hunden han har med sig täcket / - mamma jag vill ha den / - är det en liten terrier? gud vad söt

jag tror det tog oss en halvtimma att gå nedför haga. vad vi inte hade tänkt på var att det är en smula riskabelt att ta med en sådan sötnos ut bland människor mitt i julmyset. vi hade rullat in honom i en filt som skulle hålla honom varm men det hela blev för mycket för julhandlarna. vi kände oss som josef och maria när vi skred nedför gatan. lilla jesuschild låg tyst i sin mantel hela dagen. först när vi skulle stanna för att äta soppa piggnade matvraket till. tror jag det, vegetarianen kände doften av gröna linser långt före oss. ja just det, kaspar har blivit vegetarian. tillfälligt iallafall. veterinären misstänker att hans eksem beror på foderallergi och åtta veckors vegetarianism ska upplysa oss vidare.. men av hans aptit att döma verkar han gilla det.

och så per. så stilig så stilig satt han och signerade sin bok, den stora matresan, på kungsmässan där vi stannade på väg hem. då fick man passa på att få med en bok hem. ytterligare en matbok. man får inte missa sådana tillfällen ;)  och perfekt sätt att köpa en ny bok utan att smyga hem den.

Kommentarer

Postat av: monica

Publicerad 2011-12-22 20:16:14

Ni är väldigt söta ihop, du och Kaspar. Matchar varandra väldigt fint. En lite fråga bara. Han låg alltså inlindad i en filt. I en vagn eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela