kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

20 december

Publicerad 2011-12-20 21:33:10 i Allmänt,

vi har haft en mini-jul idag. en riktig housewife har jag varit med förberedelser inför julafton. sisådär tvåhundra köttbullar blev det och två kilo av min fantastiska bolognese som jag tänker bjuda min familj på imorgon, dagen till ära. köttbullarna är till julafton. vi har blivit tilldelade uppgifter och köttbullarna brukar alltid hamna på mig. jag gillar det. jag gör de godaste ;) men angående imorgon. man brukar väl få välja precis vad man vill, att äta, på sin födelsedag. men just nu är det precis vad jag vill ha. en riktigt god köttfärssås med pappardelle och hyvlad parmiggiano. less is more. på riktigt. och så har jag drabbats av italien-abstinens efter att ha sökt igenom alla bildmappar på datorn (i jakt på något helt annat) fastnade i toscana och började drömma. i tre timmar har den småmyst på plattan. succe kommer det bli.

ja, jag inser att jag blivit en av alla de där morsorna. som visar bilder och pratar om sina barn. bara det att jag inte har barn, utan hund istället. men det verkar ha samma effekt.

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2011-12-20 22:07:17

Kaspars blick är en aning busig på översta bilden

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela