kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

roma

Publicerad 2011-10-09 00:24:02 i Allmänt,

det dröjde inte så väldigt länge innan jag blev rastlös igen. sicilien känns nu så avlägset att jag blir osäker på om det verkligen hände. vår solbruna färg som var så intensiv är spårlöst borta. efter bara en månad? vi kanske bara drömde alltihop. såhär mitt i stormen känns det inte alls omöjligt.

i väntan på att Ms bröllop ska sluta blir jag sittande vid datorn, inte för att svara på mail som jag tänkt, utan googlandes weekendresor. plötsligt känns det så självklart att åka till rom över nyårsafton. jag har aldrig gillat nyår med alla festliga förväntningar som kommer med det. och ju mer jag googlar desto värre blir längtan. det enda problemet är väl att det är över två månader kvar. och möjligtvis ett till. ekonomin.

den som lever får se och tills vidare glädjer jag mig åt min nya halsduk. för just så enkelt kan det vara ibland. att man blir glad av att ha på sig en ny färsk halsduk. det och att drömma.

nu ska jag åka och erbjuda bröllopsunderhållaren min bärhjälp. musikgrejer är tunga och otympliga och jag är stor och stark. och jag kan inte vänta med att berätta om min briljanta idé.

imorgon är det ledig söndag och vi ska äta kyckling. hel söndagskyckling med ugnade rotsaker. man måste gilla hösten ändå.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2011-10-09 19:14:33

så sant som det är sagt :)

Postat av: Karro

Publicerad 2011-10-09 19:31:19

Så sjukt olika vi tänker just nu! Så gärna jag hade dragit med dig till Matteus för att pigga upp dig! Det hade gjort succé!! Jag älskar den stormande hösten här i Hbg, det är så skönt att vara hemma =) Hoppas att det ändå blir en succé resa för er till Rom i nyår! Joe

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-10 20:23:04

ja det hade jag behövt. ett höjdarbesök kunde det blivit. vi var ju alltid där den här årstiden. jag älskade det. när det regnade och var tråkigt väder slank vi alltid in där hehe. cappu och chokladtårta. cappu och bagel. aldrig apelsinjuice och pralin. no no.

Postat av: Karro

Publicerad 2011-10-11 08:06:54

Ja jag vet och jag saknar det! Ha ha ha, apelsinjuice och pralin, no no no, inte ens en latte med hasselnöt hade funkat, nej nej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela