kasparthedog

sardinen vill att burken öppnas emot havet

salute

Publicerad 2012-11-08 21:21:12 i

vi har varit i Kungsbacka idag. mycket ska ordnas inför mickis kommande 30-års dag/fest/firande. medan han yrade runt bland krämer och champagneglas i plast passade jag på att inhandla kvällens middag. de tillhandahåller hjärtmusslor där, på torsdagar och fredagar har jag märkt. så ikväll blir det italiano. med prosecco och linguine och vongole. jag tänker osökt tillbaka på en Olidligt het sommarkväll i Florens. Vi har varit på stan precis hela dagen och micki har låtit sy upp sin röda skinnjacka. vi har ringt hem och kollat hur kaspar sköter sig på pensionatet. han har träffat en tjej får vi veta. jag känner mig lugn. jag har skoskav och är svettig. det är trettio minuter till fots, till bilen. nästan tjutfärdig begär jag att vi ska in på en supermarket. klockan är över åtta på kvällen men delin har öppet. jag köper vongole veraci. minimodellen. de kallade dem något som påminde om lupiner. lupini? minns ej. men de var små. hundratals i ett nät. på hennes dåliga engelska och min värdelösa italienska kommer vi fram till att de ska sköljas i över en timma. jag minns allting.

ikväll återskapar jag något av detta, så gott det går hemma i Sverige en kväll i november. utanför lever hösten sitt liv. men det gör inget. inte ikväll.

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2012-11-09 07:23:03

Jag har svårt att tänka mig att det är du som har skoskav, det brukar vara emma eller jag som är tjutfärdig!

Postat av: emma

Publicerad 2012-11-09 18:14:34

eller huur!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela